• 16.05.12, 14:36
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kvaliteetsem tee kolm korda kiiremini

Teetöödega tegelev Multivara Transport OÜ katsetab Saksa tehnoloogiat, mis võimaldab ehitada teid tavapärasest kuni kolmandiku odavamalt ja kuni kolm korda kiiremini.
Kuna uus tehnoloogia on killustikuvaba, siis võib selle rakendamine oluliselt vähendada paekivikarjääride käibeid. Suurim killustikutootja jääb äraootavaks uue tehnoloogia suhtes.
Šveitsis asuva ettevõtte Infracrete Gmbh juhi ja samanimelise toote arendaja Andreas Korytowski sõnul ei ole Eestis kasutatav liiva ja killustiku baasil rajatud aluskiht stabiilne, põhjustades asfaltkattes pikirööpaid ja pragusid. Traditsioonilisest ehitusviisist tulenevad liiga suured ehituskulud, pikad ehitusperioodid ja aluse lühike kasutusaeg. Korytowski lubab, et Infracrete’i tehnoloogia abil vähendatakse ehituskulusid ja -perioodi, pikendatakse oluliselt aluste kasutusaega ning killustiku ja liiva kasutamisest loobumisega vähendatakse keskkonnamõju. Korytowski kinnitusel kannatavad nende tehnoloogiaga rajatud teed 8–9 korda suuremat koormust.
Aluskiht sisaldab tsementi.  Lahendus välistab killustiku ja liiva kasutamise. Selle asemel moodustatakse aluskiht Infracrete’st, tsemendi ja kohapeal olemasolevate materjalide segust, mis tagab ühtaegu tugeva ja elastse aluskihi.
Multivara hoovis uutmoodi tee-ehitust katsetanud ettevõtte projektijuht Jüri Vipperi sõnul plaanitakse koos Infracrete’i Eestis esindava DeutschBau OÜga laieneda ka teistele turgudele. Tehnoloogia on praegu kasutusel 42 riigis üle maailma, lähiriikidest ainult Rootsis. Infracrete’i tehnoloogia sarnaneb Eestis juba kasutusel oleva bituumenstabiliseerimisega, kuid viimane pole Vipperi hinnangul siiski piisavalt vastupidav.
Killustikutootja kahtleb.
Uue tehnoloogia katsetamist mõtlikult jälgiv Eesti suurima killustikutootja Paekivitoodete Tehase OÜ kommertsdirektor Kuldar Õunapuu ütleb, et teda valdavad kahetised emotsioonid. “See võib vähendada meie toodangu mahtu,” kardab ta. Pool Paekivitoodete Tehase OÜ toodetavast killustikust läheb teedeehitusse.
Loe tehnoloogia kohta ja teiste teedeehitajtate arvamusi lähemalt 16. mai Äripäeva paberlehest.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 12.12.24, 17:01
Innovatsioon ehitussektoris: Ruukki LowCarbon toodetes on heitkoguseid kuni 70% vähem
SSAB kontserni tütarettevõte Ruukki Construction käivitas uue tootegrupi Ruukki® LowCarbon, mille eesmärk on täita üha karmimaid keskkonnanõudeid ja rahuldada klientide vajadust vähendada ehitatavate hoonete elutsükli jooksul tekkivaid heitkoguseid. Tootegrupi esimesteks toodeteks on LowCarbon sändvitšpaneelid, LowCarbon fassaadikassetid ja katuseprofiil Ruukki® Classic LowCarbon, mille heitkogused on 50-70% väiksemad kui analoogsetel standardsetel toodetel.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele