• 16.09.11, 10:01
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Henkel Makroflex: tootmise Eestisse toomine oli õige

Tänavu Äripäeva ehitusmaterjalitootjate edetabeli esinumbriks tõusnud Henkel Makroflexi heade majandustulemuste taga on nii tootmise koondamine Soomest Eestisse kui ka turu elavnemine, mis on tootmismahtu kasvatanud.
“Mullu oli Henkel Makro­flexis muutuste aasta,” sõnab ettevõtte juhatuse esimees Sirje Aal. “Teisel poolaastal tuli meile seoses Soomes Oittis asunud tehase sulgemisega üle sealne tootmine. See kasvatas mahtu.”
Tootmise Eestisse toomine võimaldas optimaalsemalt kasutada nii inimressurssi, raha kui ka tootmisvõimsusi. “Selline kontsentreerimine on praegustes majandustingimustes otstarbekas, ent kerge see protsess polnud. Arvestada tuli Soome seaduste ja sealsete tugevate ametiühingute nõudmistega. Tegu oli üsna piinarikka ajaga,” tunnistab Aal. “Majanduslikult oli otsus kahtlemata põhjendatud,” lisab ta.
Eraldi toob Aal välja meeskonna rolli: “Olen südamest tänulik meie tiimile, kes on selle keerulise ajaga toime tulnud. 2010. aastasse jäi Soome tehase sulgemine, tootmise siia toomine, samas pidas meie meeskond vastu ja saime hakkama peaaegu sama inimeste arvuga.”

Artikkel jätkub pärast reklaami

Aali kinnitusel pole ühinemisest tingitud tootmismahu suurenemine heade tulemuste ainus põhjus. “2009. oli raske kriisiaasta. On isegi üllatav, et kriisist väljumine ja turu elavnemine nii kiiresti tuli. Turg kasvab ja tootmismaht on suurenenud nii mullu kui ka tänavu,” räägib Aal.
Seoses energiakandjate hinna tõusuga kasvasid tootmiskulud ka Eestis, ent Henkel Makroflexi on see väikestest tootjatest vähem mõjutanud. “Meie puhul toimib mastaabiefekt. Mida enam oma liine kasutame, seda parem. Mahud on suured ja tootmiskulude kasv küll mõjutab meid, ent mõju ei ole nii tugev, et põhjustaks probleeme,” lausus Aal.
Kasv jätkub ka praegu. Ettevõttes töötab veidi üle saja inimese. 98% toodangust turustatakse väljaspool Eesti piire, kõige enam eksporditakse Venemaale ja Ukrainasse, samuti Saksamaale. “Sihtkohti on üle maailma, sh Uus-Meremaa ja Austraalia,” nendib Aal, kelle kinnitusel on tulevikuprognooside tegemine keeruline, ent mullusest rohkem on toodetud ka tänavu ja aasta lõpetatakse heade majandustulemustega.
Autor: Kadri Tamm

Seotud lood

Uudised
  • 14.09.11, 11:14
Materjalitootjate TOP10
Äripäeva ehitusmaterjalitootjate edetabelisse jõudis tänavu 91 materjalitootjat. Esikoha saavutas Henkel Makroflex AS, kes aasta varem hõivas 20. koha. Esikolmikusse tõusis mulluselt kuuendalt positsioonilt Krimelte OÜ ning aasta eest 14. jäänud Viljandi Aken ja Uks AS.
  • ST
Sisuturundus
  • 02.09.25, 16:14
Kaabli kvaliteet ei ole silmaga nähtav, aga tagajärjed võivad olla valusad
Saaremaa ettevõte OÜ Feizerton, mille kaubamärk Feirol on Eestis juba tuttav nii professionaalidele kui ka tavakasutajatele, on tegelenud enam kui 20 aastat kaablitoodete ja elektritarvikute arenduse, tootmise ja müügiga. Ettevõtte juhi Jüri Lemberi sõnul on neil turul omas nišis tugev positsioon, kuid samas on soov üha enam jõuda otse nii ehitusobjektidele kui ka lõpptarbijateni.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele