30. märts 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

EAS: välismessile tasub minna koos ja kaugele

Välismessil osalemine on EASi ekspordidivisjoni arenduskonsultandi Heiki Pandi sõnul küll kallis, ent kui 10-12 tootjat kaustavad ühist rendipinda, on sääst märkimisväärne.

„Ühisstendiga ja riigi toel on tema sõnul mõistlik osaleda ikka mõnel kaugemal messil. Eesti ettevõtjad osalesid tänavu esmakordselt ühisstendiga märtsi algul toimunud keskkonna- ja energiasäästliku ehituse, planeerimise ja projekteerimise messil Ecobuild 2011. Londonisse plaanitakse minna ka järgmisel aastal, ülejärgmisel aga osaleda Saksamaal Bau messil.

 „Ehitusmaterjalide tootmises pole Eesti turundajatel veel välja kujundatud võrgustikke, mis suudaksid viia toodangu ja lahendused kaubalettideni või ehitajate ja arhitektuuribüroodeni. Seetõttu tuleb messidel käia: see on platvorm, kus võrgustikku arendama hakata. Osalenud ettevõtete üheks eesmärgiks oligi leida 2-3 agenti, kes tootjat kohapeal esindaksid,“ selgitas Pant. „Kontakte sai mõni ettevõtja 40, mõni üle 200, aga praegu on tulemusi veel vara hinnata,“ lisas ta.

Eestist olid messil väljas ehitusmaterjalide tootjad (palkmajad, uksed-aknad), projekteerijad ning uudse tootena ka energiatarbimise juhtimist võimaldav „targa maja“ kontseptsioon, mis kohapeal suurt huvi äratas. „Kohal käisid kogu Inglismaa, aga ka Belgia ja Prantsusmaa suurehitajad vaatamas uusi tehnoloogiaid ja materjale. Kui tänavu domineerisid tugevad tootjad nagu Krimelte, Viisnurk, Aru Grupp, siis järgmisel aastal tahaksime Ecobuildil tutvustada ka mõnd Eesti oma ökotoode, savi- või põhkmaja,“ tutvustas Pant tulevikuplaane.

Et Ecobuildi fookus oli energiasäästul, huvitas messi külastajatki toodete juures just see aspekt. „Tunti huvi Viisnurga tuuletõkkeplaatide vastu, aknatootjatelt päriti energiasäästlikkuse kohta… Ja ehkki puitmaja pole Inglismaal eriti populaarne, on seegi trend muutumas,“ märkis Pant.

Tema sõnul kohanesid Eesti ettevõtjad hästi olukorras, kus tuli konkurendiga kõrvuti seista. Enne messi toimus ka ühine koolitus, lisaks olid kohapeal kaasatud ka konsultandid igale ettevõttele 3-4 partneri otsimiseks.

Liitu Ehitusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Ehitusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Teeli RemmelgEhitusvaldkonna juhtTel: 51 23 770
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51 990 655
Helen PaapsiReklaamimüügi projektijuhtTel: 5880 7785