Eesti ettevõtjad osalesid tänavu esmakordselt ühisstendiga märtsi algul toimunud keskkonna- ja energiasäästliku ehituse, planeerimise ja projekteerimise messil Ecobuild 2011, Londonist naaseti kaalukate kontaktide ja väärt kogemusega.
Messilt saadav kasu oli palkmajatootja OÜ Palmatin jaoks, kes sai kolme messipäev jooksul üle viiekümne kontakti, üle ootuste positiivne. "Need olid inimesed, kes reaalselt huvitusid meie toodangust. Sellele lisaks sai ettevõte paar kontakti kohalike arendus- ja arhitektuuribüroodega, kes planeerivad uute asulate rajamist ning meie poolt antava info põhjal kaalutakse ka võimalust palkmajade kasutamiseks antud projektides. Tänaseks on kahe messil kontakteerunud tellijaga jõutud ka müügilepingute sõlmimiseni, mis juba iseenesest teevad meie jaoks messil osalemise kordaläinuks," rääkis OÜ Palmatin turundusjuht Marko Valler.
Ecobuildil osalemine oli Valleri sõnul väärt kogemus ning pani mõtlema ka sellele, mida edaspidi paremini teha. "Järgmistel välismessidel kaasaksime kindlasti rohkem asukohamaa koostööpartnereid ja edasimüüjaid. Välisturgudel tegutsemisel on oluline kohalike referentside ja partnerite olemasolu ning nendega koos messil osalemine suurendab ettevõtte aktsepteeritavust ja usaldusväärsust sihtturul. Kui ettevõttel on olemas messi asukohariigis referentsobjekte, siis tasub kindlasti kogu info nende objektide kohta selgelt välja tuua ja kasutada seda kui olulist argumenti," õpetas ta.
Ecobuildil korraldusliku poolepealt silma jäi Vallerile silma kliendikontaktide kogumise viis. ”Kõik külastajad registreeriti pileti ostmisel andmebaasi, misjärel said külastajad triipkoodiga messipääsme. Kui külastaja tuli messiboksi, oli võimalik spetsiaalse seadmega lugeda triipkoodilt külastaja kontaktid, mis hiljem saadetakse andmefailina sinu e-posti aadressile. Sellist info kogumist pidasid külastajad täiesti aktsepteeritavaks,” märkis ta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Välismessil osalemine on EASi ekspordidivisjoni arenduskonsultandi Heiki Pandi sõnul küll kallis, ent kui 10-12 tootjat kaustavad ühist rendipinda, on sääst märkimisväärne.
EA Rengi juhatuse esimees Jüri Rass usub, et ühiselt eksporditurgusid kombates on Eesti ettevõtjal suurem lootus läbi lüüa, sest oleme liiga väikesed, et omaette jageleda.
Kevadel hooldame niidukeid ja õlitame terrasse, aga puitfassaadi hooldamine ei tule sageli mõttessegi ning ega see polegi iga-aastane töö. Ent kui fassaadihooldus jääb pikalt tegemata, võib peagi ees oodata voodrilaudade vahetus, mis on suur ja kulukas ettevõtmine ka siis, kui otsustad seda oma jõududega teha.