Eesti ettevõtjad osalesid tänavu esmakordselt ühisstendiga märtsi algul toimunud keskkonna- ja energiasäästliku ehituse, planeerimise ja projekteerimise messil Ecobuild 2011, Londonist naaseti kaalukate kontaktide ja väärt kogemusega.
Messilt saadav kasu oli palkmajatootja OÜ Palmatin jaoks, kes sai kolme messipäev jooksul üle viiekümne kontakti, üle ootuste positiivne. "Need olid inimesed, kes reaalselt huvitusid meie toodangust. Sellele lisaks sai ettevõte paar kontakti kohalike arendus- ja arhitektuuribüroodega, kes planeerivad uute asulate rajamist ning meie poolt antava info põhjal kaalutakse ka võimalust palkmajade kasutamiseks antud projektides. Tänaseks on kahe messil kontakteerunud tellijaga jõutud ka müügilepingute sõlmimiseni, mis juba iseenesest teevad meie jaoks messil osalemise kordaläinuks," rääkis OÜ Palmatin turundusjuht Marko Valler.
Ecobuildil osalemine oli Valleri sõnul väärt kogemus ning pani mõtlema ka sellele, mida edaspidi paremini teha. "Järgmistel välismessidel kaasaksime kindlasti rohkem asukohamaa koostööpartnereid ja edasimüüjaid. Välisturgudel tegutsemisel on oluline kohalike referentside ja partnerite olemasolu ning nendega koos messil osalemine suurendab ettevõtte aktsepteeritavust ja usaldusväärsust sihtturul. Kui ettevõttel on olemas messi asukohariigis referentsobjekte, siis tasub kindlasti kogu info nende objektide kohta selgelt välja tuua ja kasutada seda kui olulist argumenti," õpetas ta.
Ecobuildil korraldusliku poolepealt silma jäi Vallerile silma kliendikontaktide kogumise viis. ”Kõik külastajad registreeriti pileti ostmisel andmebaasi, misjärel said külastajad triipkoodiga messipääsme. Kui külastaja tuli messiboksi, oli võimalik spetsiaalse seadmega lugeda triipkoodilt külastaja kontaktid, mis hiljem saadetakse andmefailina sinu e-posti aadressile. Sellist info kogumist pidasid külastajad täiesti aktsepteeritavaks,” märkis ta.
Seotud lood
Välismessil osalemine on EASi ekspordidivisjoni arenduskonsultandi Heiki Pandi sõnul küll kallis, ent kui 10-12 tootjat kaustavad ühist rendipinda, on sääst märkimisväärne.
EA Rengi juhatuse esimees Jüri Rass usub, et ühiselt eksporditurgusid kombates on Eesti ettevõtjal suurem lootus läbi lüüa, sest oleme liiga väikesed, et omaette jageleda.
Tänu oma kõrgele kvaliteedile, laiale lisavarustuse valikule, mugavale kasutusele ning esteetilisele välimusele on just Roto katuseaknad muutunud üheks eelistatumaks valikuks pööningute muutmisel eluruumideks.
Enimloetud
2
Vaata, kes olid kohal ja mis teemadel räägiti.
Viimased uudised
Et tulu jaguneks õiglaselt, objektid valmiksid ja loodus oleks hoitud
Hetkel kuum
Lisatud sektori 100 edukama ettevõtte edetabel
Vaata, kes olid kohal ja mis teemadel räägiti.
Tagasi Ehitusuudised esilehele