Ligi 24 mln eurot maksva Pärnu ringteelt ehituselt lahkunud Läti teede-ehitaja Binders põhjendab Eestist põgenemist partneri Koger & Partnerid ning Maanteeameti ebakompetentsusega.
"Koger & Partnerid pöördusid meie poole, kui said aru, et neil endil ei ole piisavalt oskusi sellise suuremahulise projekti jaoks," meenutas Bindersi kõneisik Vita Norina uudiskirjale news2biz. "Nad lubasid konsortsiumis juhtiva rolli võtta ja see sobis meile. Me ei kontrollinud nende tausta väga põhjalikult, sest meil polnud põhjust neis kahelda: tegemist oli Eesti ühe juhtiva ehitusfirmaga. See oli ilmselt meie viga."
Norina sõnul kandiski partner konsortsiumis juhirolli, kuid peagi selgus, et eestlased ei tule oma ülesannetega toime. "Ehituskvaliteet oli kohati madal ja me pidime nende vigu oma kuludega paranda. Veelgi enam, Maanteeamet oli juba tehtud tööd adekvaatseks hinnangud ja vastu võtnud ning nende eest tasunud. Nii palusimegi kliendil meid põhipartnerina arvestada." Sellega Maanteeamet ka nõustus, kuid Norina sõnul ei tähendanud see probleemide lõppu.
"Projekt vaevles probleemide küüsis. Näiteks ei olnud dokumentatsioon korras. Ükskõik, kui palju me ka ei püüdnud, seda me muuta ei suutnud. Projekt erines tihti ka päriselust," lisas Norina. "Ükskõik, kui palju me ka ei palunud, asjad ei muutunud. Samal ajal kerkisid ehitusmaterjalide hinnad ja meie pidime oma partneri vigade eest maksma. Lõpuks otsustasime, et meile aitab."
Sauga silla renoveerimine tõi konsortsiumile veel ühe probleemi. Nimelt tuli silla korda tegemiseks taotleda luba Keskkonnaametilt. Kuna Koger & Partnerid olid unustanud seda teha, pani amet töö objektil kuudeks seisma.
Maanteeamet mäletab koostööd lõunanaabritega teistes toonides. "Esiteks peab lepingu osapool lepingu tingimusi täitma. Ühepoolne lepingu ülesütlemine on kehtetu," kommenteeris Maanteeameti pressiesindaja Allan Kasesalu. "Kui nad (Binders) keelduvad lepingut täitmast, tühistame hoopis meie lepingu ning nõuame kahjutasu."
Läti tee-ehitajale pole see esimene kord Eestis kõrvetada saada. Mullu oktoobris võitsid Binder koos teise sealse tee-ehitaja BMGSiga Ülemiste ristmiku renoveerimise hanke, mis tühistati mõned nädalad hiljem. "Meile jäi mulje, et eestlased teavad, kuidas oma turgu kaitsta. Me võiks neid selle eest isegi õnnitleda, kui see poleks teistele nii kulukas," lisas Norina.
Pärnu ümbersõidu lepingu sõlmisid ühispakkujad Binders ja Koger & Partnerid 2009. aastal ja leping nägi ette vastavate tööde teostamist kahes etapis 23,6 mln euro eest.
Seotud lood
Kohus lükkas tagasi ehitusfirma Koger & Partnerid saneerimistaotluse, mis tähendab, et pankrotioht püsib ning Andres Kogeril tuleb jätkata võitlust oma firma ja hea nime päästmiseks, kirjutab Eesti Ekspress.
Veebruaris Pärnu ümbersõidutee ehituslepingust ühepoolselt loobunud Läti ehitusfirma Binders lõpetab tulevast esmaspäevast ka ehitusobjekti hooldamise.
Andres Kogeri ehitusfirma Koger ja Partnerid esitab täna Harju Maakohtule saneerimise algatamise taotluse, eesmärk on taastada kohustuste restruktureerimisega ettevõtte püsiv tegevus.
Binders SIA otsustas katkestada Eesti maanteeametiga sõlmitud Pärnu ringsõidutee ehitamise lepingu, Läti teedeehitusfirma teatel on põhjuseks tellija süstemaatiliselt ebajärjekindel kommunikatsioon.
Tallinna Tehnikaülikool, Kliimaministeerium, EKVÜ ja EEL korraldavad järjekorras 11. Teadmistepõhise ehituse konverentsi. Konverentsi peaesinejad, Eero Lunden ja Miimu Airaksinen Soomest, lahkavad ehitussektori vastutuse teemat kliimamuutustega toime tulekul arhitekti ja kinnisvaraarendaja vaatest.
Enimloetud
2
Lepingu maksumus on korralik!
3
Eesmärk on saada Euroopa juhtivaks jätkusuutliku ja multimodaalse taristu rajajaks ning hooldajaks
Viimased uudised
Juht: ajatatud maksuvõlg on ka üks võimalik viis parandada ettevõtte likviidsust, isegi kui see on kallis viis
Ekspert: Eesti teedel on Rootsi tasemele langemiseks veel palju ruumi
Hetkel kuum
Ehitus5ECO juhatuse liige Priit Õunpuu: vastavalt lepingule suhtleb ajakirjandusega RKAS
Lepingu maksumus on korralik!
Tagasi Ehitusuudised esilehele