Uus Maa elamispindade osakonna juhataja Elari Tamme hinnangul näitab ligi 40 protsendi suurune Tallinna tehingute arvu kasv, et turg on hirmu varjust välja tulnud.
"Eelmine aasta samal ajal olime sügavas põhjas, nüüd oleme hirmust üle saamas. Mingist buumist pole juttugi," märkis ta.
Tamm tõi huvitava paralleeli auto mootori õlitasemega. Eelmisel kevadel oli kinnisvaraturg justkui kokkujooksmise äärel mootor, kuna õlitase langes kriitilise piirini. Nüüd on õli juurde valatud, ent näidik on alles esimese kriipsu juures, kust algab normaalne tase.
Oma osa on siin ka pankadel. "Nordea eluasemelaenu kampaania puhul on tegu vastutustundliku kampaaniaga," rõhutas ta ning selgitas, et kampaania on siiski suunatud suhteliselt väiksele osale elanikest, kes on hetkel laenukõlblikud.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Tamm lisas, et laenutingimused märkimisväärselt leebemaks muutunud pole. "Tervitan seda kampaaniat, see elavdab kinnisvaraturgu," märkis ta.
Seotud lood
Märtsis tehti Tallinnas kinnisvaraga 41% enam tehinguid kui mullu samal ajal. Veebruariga võrreldes on kasv 30 protsenti.
Pangad asuvad taas eluasemelaenu turgu vallutama - Nordea tuleb peatselt turule kampaaniaga ning klientide ebakindlust tuleviku ees püütakse vähendada uute kindlustustoodetega.
Saaremaa ettevõte OÜ Feizerton, mille kaubamärk Feirol on Eestis juba tuttav nii professionaalidele kui ka tavakasutajatele, on tegelenud enam kui 20 aastat kaablitoodete ja elektritarvikute arenduse, tootmise ja müügiga. Ettevõtte juhi Jüri Lemberi sõnul on neil turul omas nišis tugev positsioon, kuid samas on soov üha enam jõuda otse nii ehitusobjektidele kui ka lõpptarbijateni.