Riigihangete vaidlustuskomisjon jättis jõusse Merko Ehituse „E20 Loo-Maardu teelõigu ehitus“ hankevõidu.
Riigihangete vaidlustuskomisjon luges Maanteeameti otsuse kvalifitseerida AS Merko Ehitus, Tallinna Teede AS ja SIA Merksi ühispakkumine „E20 Loo-Maardu teelõigu ehitus“ hankel põhjendatuks ja otsustas mitte rahuldada AS Nordecon Infra taotlust vastava käskkirja tühistamiseks.
Maanteeamet kuulutas 13. oktoobril 2009. aastal hankel parimaks AS Merko Ehitus, Tallinna Teede AS ja SIA Merksi ühispakkumise summas 288,84 miljonit krooni, AS Nordecon Infra pakkumine oli paremuselt teine 318,78 miljoni krooniga. AS Nordecon Infra vaidlustas vastava käskkirja, viidates, et AS Merko Ehitus on 1. augustil 2008 äriregistrisse kantud äriühing, kes ei saa vastata kvalifitseerimistingimustele, milles nõutakse andmeid viimase kolme majandusaasta netokäibe ja viimase viie aasta jooksul tehtud tööde osas ning et nõutud referents ja käive puuduvad ka Tallinna Teede AS-il ja SIA Merksil. Riigihangete vaidlustuskomisjon otsustas 23. novembril 2009, et Maanteeamet peab kvalifitseerimisotsust paremini põhjendama, mida amet seepeale tegi, ning mille Riigihangete vaidlustuskomisjon on lugenud ammendavaks.
„Taaskord on saanud kinnitust enamiku jaoks arusaadav loogika, et Merko Ehitusel on olemas pikaajaline kogemustepagas erinevate ehitusobjektide rajamisel ning samuti piisavalt nii kutsealast kui ka majanduslikku võimekust. Arusaadav on ka see, et sellele pagasile tuginedes suudame teha konkurentsivõimelisi pakkumisi, ja oma lepingulisi kohustusi täita“ ütles Merko Ehituse juhatuse esimees Tiit Roben. „Konkurentsi ei maksa karta ja juriidiline akrobaatika konkurentsi piiramiseks ei saa olla jätkusuutlik, nagu ka käesolev otsus näitab. Nüüd on riigi huvides, et ehitus kiirelt käima läheks – et ei pidurduks eurorahade kasutamine ning et ei jääks venima ohtliku teelõigu korrastamine.“
Seotud lood
Merko poolaasta aruandest selgub, et enamus uusi ehitusprojekte initsieeritakse avaliku sektori ja Euroopa Liidu struktuurifondide poolt rahastavate infrastruktuuri- ning keskkonnarajatiste valdkonnas.
Merko õigusvaldkonna juht Mihkel Mugur ütles, et vaidlustuskomisjon lükkas enamiku Nordeconi väidetest tagasi.
Merko üldehitusdivisjoni direktor Tarmo Pohlak vastas ehitusuudised.ee lugeja küsimusele – miks ehituskvaliteet on nii halb? – et asi on hinnas.
Merko Ehituse tegevjuht Tiit Roben ütles, et nende arvates on riigihangete tänane süsteem küllaltki efektiivne ja põhimõte, et võidab parima hinna pakkuja on ainumõeldav.
Merko Ehitus võitis riigihanke Kohtla-Järve tööstusjäätmete ja poolkoksi prügila sulgemiseks, mida rahastab Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfond, teatas keskkonnaministeerium.
Enimloetud
1
Juht: ajatatud maksuvõlg on ka üks võimalik viis parandada ettevõtte likviidsust, isegi kui see on kallis viis
2
Eesmärk on saada Euroopa juhtivaks jätkusuutliku ja multimodaalse taristu rajajaks ning hooldajaks
3
Lepingu maksumus on korralik!
Viimased uudised
Juht: ajatatud maksuvõlg on ka üks võimalik viis parandada ettevõtte likviidsust, isegi kui see on kallis viis
Ekspert: Eesti teedel on Rootsi tasemele langemiseks veel palju ruumi
Hetkel kuum
Ehitus5ECO juhatuse liige Priit Õunpuu: vastavalt lepingule suhtleb ajakirjandusega RKAS
Lepingu maksumus on korralik!
Eesmärk on saada Euroopa juhtivaks jätkusuutliku ja multimodaalse taristu rajajaks ning hooldajaks
Tagasi Ehitusuudised esilehele