Sweco Projekt projekteerib Tallinn-Keila-Riisipere ja Keila-Paldiski suunal uusi raudteeplatvorme ning need viiakse üle eurokõrgusele.
Platvorme ehitab KMG Inseneriehituse AS, tellija on AS EVR Infra. Esimene platvorm on Laitse jaamas juba valminud.
Tallinna-Keila-Riisipere ja Keila-Paldiski suuna uued raudteeplatvormid viiakse üle nn. eurokõrgusele, milleks on 550 millimeetrit raudteerööpast. Platvormid saavad ka varikatused, seni ei ole neid kõigis jaamades olnud.
Sweco Projekt projekteerib esimese hankega 17 raudteeplatvormi.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Enn Raa Sweco Projekti keskkonnaosakonnast ütleb, et uute raudteeplatvormide väljanägemine on vanadest märksa esteetilisem: "On olemas varikatused ja piirded, inimestel on mugavam platvormile minna, täidetud on ka invanõuded ja ratastooliga pääseb perroonile hõlpsasti. Töö on olnud komplitseeritud tänu suurele täpsusastmele, sest platvormi serv peab kogu pikkuses ühtima raudtee pöörderaadiusega."
Jan Minski KMG Inseneriehitusest ütleb, et kuna projekt viiakse ellu projekteerimise-ehitusmeetodil ja tempod suured, siis projekteerimise kvaliteet määrab väga olulise osa protsessi tulemusest. "Lahendused peavad võimaldama töötada raudtee tsoonis võimalikult ohutult ning uute platvormide sidumisel tuleb arvestada kõigi olemasolevate kommunikatsioonide sidumisega.
Ehituse teeb keerukaks asjaolu, et tööd tuleb teostada paralleelselt rongiliiklusega, kuid tulemus on pingutust väärt, sest uued platvormid ei ole ainult funktsionaalsed ja turvalised vaid pilkupüüdvad ja arhitektuurselt efektsed," märgib ta.
Seotud lood
Garaažiuste ja teiste tõstanduste alla tekkivad külmasillad ning ilmastiku mõjul siseruumidesse sattuv sadevesi on aastaid olnud probleemiks paljudes tootmis-, tööstus- ja kaubandusettevõtetes. Lahenduseks on SOJLO®, mis pakub kaasaegseid energiatõhusaid külmasillavabasid uksekünniseid.