• 19.11.09, 13:44
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Sweco Projekt projekteerib uued raudteeplatvormid

Sweco Projekt projekteerib Tallinn-Keila-Riisipere ja Keila-Paldiski suunal uusi raudteeplatvorme ning need viiakse üle eurokõrgusele.
Platvorme ehitab KMG Inseneriehituse AS, tellija on AS EVR Infra. Esimene platvorm on Laitse jaamas juba valminud.
Tallinna-Keila-Riisipere ja Keila-Paldiski suuna uued raudteeplatvormid viiakse üle nn. eurokõrgusele, milleks on 550 millimeetrit raudteerööpast. Platvormid saavad ka varikatused, seni ei ole neid kõigis jaamades olnud.
Sweco Projekt projekteerib esimese hankega 17 raudteeplatvormi.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Enn Raa Sweco Projekti keskkonnaosakonnast ütleb, et uute raudteeplatvormide väljanägemine on vanadest märksa esteetilisem: "On olemas varikatused ja piirded, inimestel on mugavam platvormile minna, täidetud on ka invanõuded ja ratastooliga pääseb perroonile hõlpsasti. Töö on olnud komplitseeritud tänu suurele täpsusastmele, sest platvormi serv peab kogu pikkuses ühtima raudtee pöörderaadiusega."
Jan Minski KMG Inseneriehitusest ütleb, et kuna projekt viiakse ellu projekteerimise-ehitusmeetodil ja tempod suured, siis projekteerimise kvaliteet määrab väga olulise osa protsessi tulemusest. "Lahendused peavad võimaldama töötada raudtee tsoonis võimalikult ohutult ning uute platvormide sidumisel tuleb arvestada kõigi olemasolevate kommunikatsioonide sidumisega.
Ehituse teeb keerukaks asjaolu, et tööd tuleb teostada paralleelselt rongiliiklusega, kuid tulemus on pingutust väärt, sest uued platvormid ei ole ainult funktsionaalsed ja turvalised vaid pilkupüüdvad ja arhitektuurselt efektsed," märgib ta.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 12.08.25, 11:39
TalTechi uuring kinnitab: Airoboti niiskustagastusega soojusvaheti on Eesti kliimas kõige tõhusam
Eestis on aastaid püsinud arusaam, justkui plaatsoojusvahetid, eriti niiskustagastusega ehk ERV-tüüpi seadmed, ei sobi meie kliimasse. Levinud on hirm, et need külmuvad talvel ja ei ole energiatõhusad. See müüt pärineb ajast, mil turul levisid odavad ristvoolu vahetid, mille kasutegur oli madal ja automaatika olematu. Tänapäeval on see eelarvamus ajale jalgu jäänud.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele