Pindi Kinnisvarahalduse vanemhaldur Heliis Anto kirjutab, et ühistud on kulude kärpimise ning rahavoogude planeerimisel hakanud üha enam haldus-hooldusfirmasid välja vahetama- põhiargumendiks on teenuse hind.
Ühistute rahaline seis on olnud pingeline juba terve viimase aasta jooksul. Eelmise aasta lõpus lahvatanud finantskriis ning sellest tulenenud töötuse kasv ning inimeste maksevõime oluline kahanemine on aga tänavu viinud sajad korteriühistud kriitilise piirini. Samal ajal, kui kümned elanikud jätavad arved osaliselt või täies mahus kuude kaupa maksmata, peab ühistu talle esitatud arveid ikka edasi tasuma, sest vastasel juhul kommunaalteenuste osutamine lihtsalt lõpetataks- olgu selleks siis elekter, vesi-ja kanalisatsioon või haldus/hoolduskulud, milles võivad sisalduda raamatupidamine, koristamine, tehnojärelvalve vms.
Et kulusid alla suruda, on ühistud väga aktiivselt hakanud võtma hinnapakkumisi eesmärgiga korrashoiuteenuseid osutav firma välja vahetada. Ehkki see pole kindlasti lõplik lahendus ühistu kõikidele muredele, on see siiski edasiminek ühistu pankroti vältimisel.
Oleme olnud tänu liberaalsele hinnapoliitikale võitjate poolel ning hoonete haldus-hooldusteenuseid üle võttes oleme olnud korduvalt tunnistajaks, kuidas siiani hoiavad osad korrashoiufirmad hinnataset 30-40% turu keskmisest kõrgemana. Eelkõige on sellise hinnapoliitikaga väiksemad ettevõtjad, kelle üldkulud on väikese meeskonna tõttu proprtsionaalselt liiga suured. Kui suuremad haldusfirmad on rahul ka mõneprotsendilise marginaaliga, siis väiksemad turutegijad endale seda lubada ei saa- lõppkokkuvõttes aga kannatab klient ehk ühistu ning selle valguses on teenuseosutaja välja vahetamine paratamatu.
Kui ühistu aga juba seda teed on otsustanud minna, siis paar näpunäidet ka. Kindlasti tuleb väga kiivalt võrrelda varasema ja tulevase teenusepakkuja hinna kõrval pakutava teenuse mahtu- madalat hinda saab lihtsalt peita väiksema teenusemahu taha, olgu selleks kasvõi trepikoja igapäevase koristamise muutmine kahelt korralt ühele. Teiseks tasub igal juhul arvesse võtta, kas horrashoiufirmal endal ikka on olemas piisav haldussuutlikkus- kui terve firma mitmekümne objekti peale on 1 töödejuht, siis tema haiguse või puhkuse ajal võivad asjad kergelt ligadi-logadi jääda. Ning kolmandaks- alati tasub siiski kiire ümbervahetuse asemel asuda alguses dialoogi olemasoleva partneriga- võimalik, et ka tema on valmis hinda alandama.
sfirmasid
Pindi Kinnisvarahalduse vanemhaldur Heliis Anto kirjutab, et ühistud on kulude kärpimise ning rahavoogude planeerimisel hakanud üha enam haldus-hooldusfirmasid välja vahetama- põhiargumendiks on teenuse hind.
Ühistute rahaline seis on olnud pingeline juba terve viimase aasta jooksul. Eelmise aasta lõpus lahvatanud finantskriis ning sellest tulenenud töötuse kasv ning inimeste maksevõime oluline kahanemine on aga tänavu viinud sajad korteriühistud kriitilise piirini. Samal ajal, kui kümned elanikud jätavad arved osaliselt või täies mahus kuude kaupa maksmata, peab ühistu talle esitatud arveid ikka edasi tasuma, sest vastasel juhul kommunaalteenuste osutamine lihtsalt lõpetataks- olgu selleks siis elekter, vesi-ja kanalisatsioon või haldus/hoolduskulud, milles võivad sisalduda raamatupidamine, koristamine, tehnojärelvalve vms.
Et kulusid alla suruda, on ühistud väga aktiivselt hakanud võtma hinnapakkumisi eesmärgiga korrashoiuteenuseid osutav firma välja vahetada. Ehkki see pole kindlasti lõplik lahendus ühistu kõikidele muredele, on see siiski edasiminek ühistu pankroti vältimisel.
Oleme olnud tänu liberaalsele hinnapoliitikale võitjate poolel ning hoonete haldus-hooldusteenuseid üle võttes oleme olnud korduvalt tunnistajaks, kuidas siiani hoiavad osad korrashoiufirmad hinnataset 30-40% turu keskmisest kõrgemana. Eelkõige on sellise hinnapoliitikaga väiksemad ettevõtjad, kelle üldkulud on väikese meeskonna tõttu proprtsionaalselt liiga suured. Kui suuremad haldusfirmad on rahul ka mõneprotsendilise marginaaliga, siis väiksemad turutegijad endale seda lubada ei saa- lõppkokkuvõttes aga kannatab klient ehk ühistu ning selle valguses on teenuseosutaja välja vahetamine paratamatu.
Kui ühistu aga juba seda teed on otsustanud minna, siis paar näpunäidet ka. Kindlasti tuleb väga kiivalt võrrelda varasema ja tulevase teenusepakkuja hinna kõrval pakutava teenuse mahtu- madalat hinda saab lihtsalt peita väiksema teenusemahu taha, olgu selleks kasvõi trepikoja igapäevase koristamise muutmine kahelt korralt ühele. Teiseks tasub igal juhul arvesse võtta, kas horrashoiufirmal endal ikka on olemas piisav haldussuutlikkus- kui terve firma mitmekümne objekti peale on 1 töödejuht, siis tema haiguse või puhkuse ajal võivad asjad kergelt ligadi-logadi jääda. Ning kolmandaks- alati tasub siiski kiire ümbervahetuse asemel asuda alguses dialoogi olemasoleva partneriga- võimalik, et ka tema on valmis hinda alandama.
Seotud lood
Auto parkimine ei pea olema keeruline ja aeganõudev protsess. Entringo pakub sujuvat ja mugavat parkimiskogemust, mis garanteerib kiire läbipääsu parklasse. Entringo on Hansabi välja töötatud piletivaba parkimis- ja läbipääsusüsteem, mis võimaldab kliendil parkimisalale pääseda ilma füüsilisel kujul piletit omamata. Süsteemi on sisse ehitatud numbrituvastus, mis parkimisloaga numbrimärki tuvastades automaatselt tõkkepuu avab. See võimaldab inimesel kiiresti ja takistusteta parkimisalale jõuda. Entringo lahendust saab kasutada ka läbipääsu kontrollimiseks. Seda on võimalik seadistada nii, et alale pääsevad vaid selleks volitatud isikud.