Kui ennem oli Tartus tasuta parkimiskoha pakkumine büroomajas ainult range privileeg suurematele klientidele, siis nüüdseks on see juba eelduseks.
Grand Kinnisvara tegevjuht Marek Kerna ütles, et parkimise äri toimib ainult ühes suunas büroopindadel. „Potentsaalne üürnik tuleb ja esitab tingimuse näiteks, kui palju tal on vaja kohti. Kui selles osas omanikuga kaubale ei saada, siis lihtsalt üürnik jalutab edasi,“ märkis ta.
Kerna sõnul on see äri faktipõhine, kas parkimine on või teda ei ole, sellest tulenevalt tehakse ka otsuseid kas üürida või mitte. Juhul, kui on olemas parkimismaja nagu paljudel uutel büroohoonetel, siis kaubeldakse mitte ainult töötajatele kohtasid vaid ka teatud koht potentsiaalsetele klientidele.
„Seda turgu ilmestab ju ka väga ilmekas näide kaubanduskeskustes. Varem hakkas taksomeeter koheselt sissesõidul tiksuma, nüüd juba on tavaliselt esimene tund tasuta. Võitlus ei käi kaudsete teenuste pealt teenimise nimel, vaid põhiteenuse osutamise nimel, mis on hetkel primaarne,“ rääkis ta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Rime Kinnisvara Maakler Eiki-Hans Kurus möönis, et kindlasti on büroomajade juures parkimiskohtade puudus probleemiks. Väiksem on probleem väljaspool tasulise parkimise tsooni, kus otsitakse alternatiivi lähedal asuvatest parklatest ja tänavatest.
A&A Kinnisvara tegevjuht Aivar Villemson kirjutab, et parkimisteenuste turul nagu ka kinnisvaraturul on toimunud suured muudatused ja kõige rohkem just hinna osas.
Kevadel hooldame niidukeid ja õlitame terrasse, aga puitfassaadi hooldamine ei tule sageli mõttessegi ning ega see polegi iga-aastane töö. Ent kui fassaadihooldus jääb pikalt tegemata, võib peagi ees oodata voodrilaudade vahetus, mis on suur ja kulukas ettevõtmine ka siis, kui otsustad seda oma jõududega teha.