Tartu Betooni tänava ja Aardla tänava eritasandiliste raudteeülesõidukohtade teostatavusuuringu aruanne soovitab kanali-tunneli varianti.
Teostatavusuuring on avalikul väljapanekul, avalik arutelu toimub 18. detsembril.
Teostatavusuuringu aruanne käsitleb Betooni tänava ja Aardla tänava eritasandiliste raudteeülesõidukohtade rajamise erinevaid liiklusskeeme ja ülesõitude tehnilisi lahendusi.Aruandes tehakse ettepanek valida Betooni tänava eritasandilise raudteeülesõidukoha projekteerimisel kanali-tunneli variant, kus tänava ja Tartu-Tapa raudtee eritasandiline ristumine on nihutatud olemasolevast raudteeülesõidust umbes 570 meetrit loode suunas.
Ka Aardla tänava eritasandilise raudteeülesõidukoha rajamiseks soovitavad eksperdid kanali-tunneli varianti, mille käigus viiakse süvendisse Aardla ja Roopa tänavad.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Teostatavusuuring võimaldab määratleda sobivaimad tulevikulahendused ja kindlustab vajalikud eeltingimused eduka investeerimistaotluse esitamiseks Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondile.Teostatavusuuringu tellis Tartu Linnavalitsus, konsultandiks oli konsortsium Teede Tehnokeskus AS ja AAS TRANSMOST.
Seotud lood
Elektrimaterjalide hulgimüüja
W.EG. Eesti ja kaablitootja
Prysmian Group Baltics tarnisid 2025. aastal raudteeühenduse Rail Baltica põhitrassi esimese lõigu ehituseks vajalikud kaablid. Kokku toimetati objektile 48 suurel trumlil 24 kilomeetrit keskpingekaablit, mida kasutatakse raudtee põhitrassi elektrivarustuse ja alajaamade ühendamiseks ning side- ja juhtimissüsteemide toiteks.