• ST
  • 26.02.24, 13:26

Korvtõstukite maailma on vallutamas mugavad ja praktilised autole paigaldatud tõstukid

Kui Eesti tööriistade rendipunktides on täna veel ülekaalus järelveetavad korvtõstukid, on Põhjamaades ja ka mujal Euroopas aina enam levinud sõidukile installeeritud korvtõstukid. Selline lahendus on praktiline ja mugav, sest tarvis on vaid B-kategooria juhiluba ning pole vajadust pika järelhaagisega manööverdamiseks.
Foto: Socage
  • Foto: Socage
„Oluliselt lihtsam, kiirem ning ohutum on liikluses liigelda ja objektil manööverdada sõidukiga, millele on paigaldatud korvtõstuk. Itaalia tuntud tõstukitootja Socage valmistab selliseid sõidukeid kaaluga kuni 3,5 tonni, mis tähendab, et juhil piisab B-kategooria juhiloast,” selgitab korvtõstukite müügi ja hooldusega tegeleva ettevõtte Liftest OÜ tegevjuht Marek Lemsalu.
Ta lisab, et ka Eestis hakkavad ettevõtted järjest enam järelveetavate tõstukite asemel investeerima autotõstukitesse, sest see on töötajale mugavam, vähendab tööaega ning tagab efektiivsema töötegemise. „Istud rooli, sõidad objektile ja hakkad tööle! Näiteks 27-meetrise töökõrgusega ForSte tõstuki kogupikkus on ainult 8 meetrit. See on oluliselt lühem, kui spetsiaalne auto koos järelveetava korvtõstukiga. 10-meetrise haagisega tagurdamine ja manööverdamine võib olla kitsamates kohtades päris keeruline ja ajakulukas.”
Sõidukitel on korvtõstukid, mis on liigendpoomiga võimaldavad tööd teha nii objekti peal kui ka kõrval. Kuni 3,5-tonnise B-kategooria juhiloaga sõidetavate tõstukite töökõrgus algab 14 meetrist ja horisontaalne ulatus 7 meetrist. Vaata erinevaid võimalusi siit.
Socage tooteseeriasse kuuluvad veel täisteleskooptõstukid, mis võimaldavat suuremat horisontaalset ulatust. Täisteleskooptõstukid on väga stabiilsed ja töökindlad. Need tõstukid on samuti paigaldatud kuni 3,5-tonnistele sõidukitele, näiteks ForSte 23T SPEED töökõrgusega 23 meetrit ja horisontaalse ulatusega 13 meetrit.
Foto: Socage
  • Foto: Socage

Automaatne loodimine

Socage liigend- ja teleskoopkorvtõstukitel on standardvarustuses automaatne tugijalgade loodimine, mis tähendab, et operaator ei pea kulutama aega tõstuki käsitsi loodi saamisele. „Kui varem olime harjunud, et iga tugijalg tuli eraldi paika timmida, siis uutel tõstukitel on standardiks saanud automaatne loodimine. Vajutad korvist nuppu ja kõik toimib justkui iseenesest,” selgitab Lemsalu. „Samamoodi saab töö lõppedes vaid ühe nupuvajutusega panna tõstuki liikuma tagasi transpordiasendusse. Ei ole enam nii, et 20 meetri peal hakkad vaikselt kangidega korvi algasendisse nõksutama, vaid nüüd käib kõik automaatselt ja sujuvalt.”
4x4 pick-up autotõstuk on hea töövahend metsa ja lumistele väljadele, kus on vaja näiteks elektriliinideni ulatuda. Masina täismass on alla 3,5 tonni, töökõrgus 16 meetrit ja horisontaalne ulatus 7,30 meetrit. Korvi kandevõime on 250 kg ja korvi pööramine nii 90 kraadi paremale kui ka vasakule.
Socage pakub samuti suurematele, alates 18 tonnise täismassiga alusautodele paigaldatud 4x4, 6x6 ja 8x8 korvtõstukeid. Seda tüüpi autodele paigaldatud tõstukite töökõrgused ulatuvad kuni 54 meetrini.
Linnasisesteks töödeks sobib väga hästi Socage 16A Speed.„Piaggio Porter alusauto on väike, ent samas väga võimekas. Auto sõidab nii gaasi kui ka bensiiniga, samuti on saadaval täiselektriline mudel. Kesk-Euroopas on see kompaktne autotõstuk väga populaarseks osutunud, sest sealsed tänavad on kitsad ning 1,8 meetrit laia ja 5,5 meetrit pika masinaga on mugav manööverdada,” tutvustab Lemsalu. „Igal tõstukitüübil on omad eelised – ühel on suurem külgulatus, mis võimaldab läheneda objektile kaugemalt. Teisel on rohkem liigendpunkte, mis võimaldab näiteks mugavalt saada ligi kõrge viilkatusega maja korstnale. Kolmas on väga kompaktne ja pääseb kohtadesse, kuhu suuremal masinal asja ei ole.”
Elektripostide ja lampide hoolduseks sobib tõenäoliselt kõige paremini forSte 15VTJ teleskooptõstuk-kaubik, mis on kui sõitev töökoda. Selle töökõrgus on 15 meetrit, horisontaalne ulatus 8,5 meetrit ning komposiitmaterjalist korv on elektritööde tegemiseks maandatud. Üldiselt on korvide maandus Socage korvtõstukite puhul standardne.
Loomulikult on valikus ka suurema võimekusega ja raskemaid autotõstukeid, mis nõuavad juba C-kategooria juhiluba. Ehk mida kõrgemale korv tõuseb, seda suurem on alusauto. Liftest pakub näiteks ka korvtõstukeid, mis võimaldavad korvi tõsta ka 100 meetri kõrgusele. „Selliseid kraanamõõtu tõstukeid vajatakse tuulegeneraatorite hooldamisel ja kirikutornide remontimisel,” toob Lemsalu näite.
Enam kui 15 aastat tegutsenud Liftest on r ahvusvaheliselt tuntud kaubamärkide JLG, Ommelift ja Socage esindaja Eestis. Ettevõte müüb erinevaid korvtõstukeid: autode peal olevaid tõstukeid, samuti käär-, poom- ja masttõstukeid. Lisaks uute ja kasutatud tõstukite müügile tegeletakse masinate hoolduse, remondi ning varuosamüügiga. Liftesti parterid on ettevõtjad, kes hoolivad oma töötajatest, sest tippmasinaid on ergonoomilised, mugavad ja turvalised.
Rohkem info Liftest OÜ kodulehel: https://liftest.ee
Foto: Socage
  • Foto: Socage

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 23.05.25, 10:07
Laske klientidel valida – pakkudes konstruktsiooniühenduste valikuvõimalusi
Valikuvõimalus projekteerimisfaasis võimaldab ausat konkurentsi. Anstar soovib pakkuda betoonkonstruktsioonide ühendustele alternatiive – lihtsaid, usaldusväärseid ja tõhusaid lahendusi.

Enimloetud

1
Uudised
  • 13.06.25, 09:14
Arteri kvartal sai Baltikumi parimaks
See arendus pretendeerib 5-minuti linna tiitlile
2
Uudised
  • 13.06.25, 14:15
Tallinn parandab Laagna tee sildade ligipääsetavust, tulekul on remonditööd
3
Uudised
  • 11.06.25, 10:39
Tallinn valmistub ühendama Telliskivi ja Krulli kvartaleid
4
Uudised
  • 13.06.25, 09:37
Tallinn peab taas linnaruumifestivali
5
Arvamused
  • 13.06.25, 11:16
Ain Kivisaar: monofunktsionaalsed ärilinnakud pragunevad igast küljest
Läbimõeldud arhitektuur suudab panna hooned elama ning luua selle ümber kauaoodatud elu
6
Uudised
  • 12.06.25, 10:29
GALERII: Kaarsilla Kinnisvara pani Port Athenale nurgakivi
Vaata esinduslikku ja luksuslikku galeriid!

Viimased uudised

Uudised
  • 13.06.25, 16:00
Tallinn jagab korteriühisutele varjumiskohtade rajamiseks raha
Uudised
  • 13.06.25, 14:15
Tallinn parandab Laagna tee sildade ligipääsetavust, tulekul on remonditööd
Uudised
  • 13.06.25, 12:15
TTK avas Eestis ainulaadse 3D-betooniprintimise labori
Vaata galeriid!
Uudised
  • 13.06.25, 12:02
Algas konkurss “Aasta Tehasemaja 2025”
Vaata galeriid ka varasematest võitjatest!
Arvamused
  • 13.06.25, 11:16
Ain Kivisaar: monofunktsionaalsed ärilinnakud pragunevad igast küljest
Läbimõeldud arhitektuur suudab panna hooned elama ning luua selle ümber kauaoodatud elu
Uudised
  • 13.06.25, 09:37
Tallinn peab taas linnaruumifestivali
Uudised
  • 13.06.25, 09:23
Maru Ehitus ehitas Eesti võimsaima turbatootmishoone
Uue tehase tootmismahuks kujuneb 500 000 kuupmeetrit aastas.
Uudised
  • 13.06.25, 09:14
Arteri kvartal sai Baltikumi parimaks
See arendus pretendeerib 5-minuti linna tiitlile

Hetkel kuum

Sarikapärga saagis teiste seas hoogsalt maha taristuminister Kuldar Leis.
Uudised
  • 10.06.25, 17:36
GALERII: Pealinna rajataval võimsal Loodusmajal võeti sarikapärg maha
Sellest saab Eesti suurim puithoone. Vaata, kes kõik seal olid ja mida nad tegid!
Sarikapeolised.
Uudised
  • 09.06.25, 07:00
Tallinna uus suur elurajoon saab peagi valmis
Viimasel majal võeti sarikapärg alla. Vaata galeriid, mis seal on ja mis toimus!
Mateki müügidirektor Kaarel Väer.
Uudised
  • 06.06.25, 07:52
Eesti puitmajatootja sõlmis Saksamaal 25 miljonilise lepingu
Trev-2 Grupi tegevdirektor Sven Pertens.
Uudised
  • 11.06.25, 06:45
Sven Pertens teedeehituse lisarahast: tore, aga vähe
Riigiarhitekt Tõnis Arjus ja kinnisvaraettevõtte Liven tegevjuht Andero Laur.
Uudised
  • 10.06.25, 06:45
Planeeringu pikk menetlus toob koledad majad ja neelab investeeringud
GRK Eesti juht Tiit Roben.
Uudised
  • 05.06.25, 10:29
Tiit Roben suurest hankevõidust: väljakutsed alles algavad
GRK Eesti juht Tiit Roben räägib avameelses intervjuus, millised on Rail Balticu suure alliansshanke võidu põhjused, järgnevad sammud ja kriitilisemad kohtad, mis ehituse käigus ja lepingu täitmisel võivad ette tulla.
Mart Arro, Eesti Ehitusmaterjalide Tootjate Liidu esimees. Foto: Kalev Lilleorg
Uudised
  • 09.06.25, 08:00
Ehitusmaterjalide tootjad: rasked ajad on möödas, uued võimalused ees. “Meil pole olnud lihtne”
PAROC CGL 20cy kasutamine keldri- ja garaažilagede soojustamisel on lihtne ja kiire ning tulemuseks on nägus viimistletud välimus. Foto: PAROC
  • ST
Sisuturundus
  • 28.05.25, 10:31
Nägus ja lihtsasti paigaldatav keldrilagede tulekaitsesüsteem PAROC CGL

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele