Maanteeameti juhi Aivo Adamson ütles Ehitusuudistele, et amet hakkab enam rõhku panema suurejooneliste objektide asemel just teede kestvusele. Adamsoni sõnul on oluline pikendada teede eluiga.
Adamson ütles Ehitusuudistele, et kvaliteetsete teede ehitamisel tuleb pöörata tähelepanu sellele, kuidas pikendada tee eluiga vähemalt 10 aastat. Adamson rõhutas, et tuleb rohkem tundma õppida ja jälgida pinnasestruktuuri ning selle käitumist.
„Alati pole mõistlik kõike kolme kihti maha panna. Kolmas kiht ehk kõige pealmine kiht on kõige kallim. Kui alumised kihid ei ole piisavalt pinnastruktuuriga kohanenud, ei ole ka kõige pealmise kihi eluiga kuigi pikk. Kui näiteks lasta enne kolmanda kihi paigaldamist esimestel kihtidel kaks aastat pinnasega kohaneda, jälgida tee struktuuri käitumist ning kaardistada probleemsed kohad, siis usun, et nii on võimalik tee eluiga pikendada vähemalt 10 aastat, võrreldes praeguse praktikaga,“ märkis Adamson.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Adamson ütles Ehitusuudistele, et teedeehituses on kindlasti palju arenguvõimalusi ning selleks tuleb haarata protsessi ka eksperte teadusasutustest.
Seotud lood
Riigihangete suurtellija Maanteeamet kinnitas, et paneb rohkem rõhku hangete põhjalikumale planeerimisele, ent hinna osas jäädakse siiski seni valitud tee juurde.
Maanteeamet on võtnud suuna liikuda ka teede projekteerimises 3D projektide poole ning võtta rohkem arvesse pinnamudeleid. Praegu ollakse kolmemõõtmeliste projektidele üleminekufaasis.
Saaremaa ettevõte OÜ Feizerton, mille kaubamärk Feirol on Eestis juba tuttav nii professionaalidele kui ka tavakasutajatele, on tegelenud enam kui 20 aastat kaablitoodete ja elektritarvikute arenduse, tootmise ja müügiga. Ettevõtte juhi Jüri Lemberi sõnul on neil turul omas nišis tugev positsioon, kuid samas on soov üha enam jõuda otse nii ehitusobjektidele kui ka lõpptarbijateni.