Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Adamson: peame olema teede ehitamisel targemad
Maanteeameti juhi Aivo Adamson ütles Ehitusuudistele, et amet hakkab enam rõhku panema suurejooneliste objektide asemel just teede kestvusele. Adamsoni sõnul on oluline pikendada teede eluiga.
Adamson ütles Ehitusuudistele, et kvaliteetsete teede ehitamisel tuleb pöörata tähelepanu sellele, kuidas pikendada tee eluiga vähemalt 10 aastat. Adamson rõhutas, et tuleb rohkem tundma õppida ja jälgida pinnasestruktuuri ning selle käitumist.
„Alati pole mõistlik kõike kolme kihti maha panna. Kolmas kiht ehk kõige pealmine kiht on kõige kallim. Kui alumised kihid ei ole piisavalt pinnastruktuuriga kohanenud, ei ole ka kõige pealmise kihi eluiga kuigi pikk. Kui näiteks lasta enne kolmanda kihi paigaldamist esimestel kihtidel kaks aastat pinnasega kohaneda, jälgida tee struktuuri käitumist ning kaardistada probleemsed kohad, siis usun, et nii on võimalik tee eluiga pikendada vähemalt 10 aastat, võrreldes praeguse praktikaga,“ märkis Adamson.
Adamson ütles Ehitusuudistele, et teedeehituses on kindlasti palju arenguvõimalusi ning selleks tuleb haarata protsessi ka eksperte teadusasutustest.
Riigihangete suurtellija Maanteeamet kinnitas, et paneb rohkem rõhku hangete põhjalikumale planeerimisele, ent hinna osas jäädakse siiski seni valitud tee juurde.
Maanteeamet on võtnud suuna liikuda ka teede projekteerimises 3D projektide poole ning võtta rohkem arvesse pinnamudeleid. Praegu ollakse kolmemõõtmeliste projektidele üleminekufaasis.
Tallinna Tehnikaülikool, Kliimaministeerium, EKVÜ ja EEL korraldavad järjekorras 11. Teadmistepõhise ehituse konverentsi. Konverentsi peaesinejad, Eero Lunden ja Miimu Airaksinen Soomest, lahkavad ehitussektori vastutuse teemat kliimamuutustega toime tulekul arhitekti ja kinnisvaraarendaja vaatest.