Leedu energiafirma võtab tüki Eesti laadimispunktide turust
Leedu börsil noteeritud Ignitse kontsern on Eestisse püsti pannud juba üle saja elektriautode laadimispunkti, järgmisel viiel aastal tuleb selles vallas otsustav võitlus koha pärast päikese all, ütles Ignitis Oni Eesti juht Aleksandr Lilišentsev.
Ignitis Oni Eesti juht Aleksandr Lilišentsev on kindel, et Leedu kontserni elektriautode laadimisjaamad jõuavad Eestis kolme parima hulka.
Foto: Ignitis Group
Täpsemalt on Ignitis On Eestisse paigaldanud 110 laadimispunkti ning iga kuu lisandub veel 10–15. Lilišentsevi sõnul on see alles algus. Tema hinnangul on Ignitis Onil Eestis kindlalt tagatud vähemalt teine-kolmas koht elektriautode kiirlaadimisjaamade turul.
Tallinna Keskkonna- ja Kommunaalamet kuulutas augustis välja rahvusvahelise riigihanke, et leida elektrisõidukite avaliku laadimistaristu arendajad ja teenuse pakkujad.
Sel nädalal tehti algust Estlink 3 Eesti maismaaosa ühenduste planeerimistegevustega, mis toovad võimsama kõrgepingevõrgu Tallinna piirkonda ja uued ühendused Läänemaale.
Vilniuse energia- ja tehnikamuuseum täitub vaikselt. Kohale saabuvad Rail Balticu esindajad, kõigi Balti riikide ametnikud ning ka Hispaania delegatsioon, et sõlmida miljardiline leping raudtee elektrifitseerimiseks. Kuigi ehitusplatsidel käib hoogne töö, muutuvad plaanid üha tagasihoidlikumaks.
Kadrioru ja Kalamaja miljööväärtuslikud 4-8 korteriga puitmajad on oma ajaloolisuse ja kauni arhitektuuriga pealinna tõeliseks ehteks, kuid ilusa fassaadi taga peituvad sageli tõsised ohud. „Kogemus ütleb, et väga suur osa sellistes majades asuvatest korteritest ei vasta tegelikult tänapäevastele nõuetele,“ on korterite ja eramajade rekonstrueerimisele spetsialiseerunud Makro Ehituse juht Kristo Allvee ja Päästeameti Põhja päästekeskuse ohutusjärelevalvebüroo juhataja Aivar Kukk ühel meelel.