Rail Baltica Tootsi-Pärnu trassilõik sai rohelise tule
Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet (TTJA) kinnitas, et Rail Baltica Tootsi-Pärnu raudteetrassi keskkonnamõju hindamine vastab nõuetele, avades tee selle raudteelõigu ehitusele.
Hanke võitja: “Ega enne ei ole ühtegi lepingut sõlmitud, kui allkirjad on all. Aga siis vajame inimesi juurde.”
Rail Baltic Estonia tunnistas ehitushankel edukaks kaks rahvusvahelist konsortsiumit, mis pärast lepingute sõlmimist ehitavad kiirraudtee kaks suurt lõiku kokku eeldatavalt 726 miljoni euro eest.
“Kõik on majas natuke eufoorias,” ütleb taristuehitusettevõtte KMG Infra juht Indrek Pappel Äripäevale. Firma võitis koos koostööpartneritega Rail Balticu ehitamise suure hanke, mille maht ulatub üle 300 miljoni euro.
Raplamaal Järvakandis sõlmitud leping AS TREV-2 Grupiga lisab Rail Balticule veel 14 kilomeetrit ja sellega on Eesti põhitrassist pool nüüd ehituslepingutega kaetud.
Nordeconi ehituskontserni kuuluv Tariston sõlmis ehituslepingu Rail Balticu Pärnumaa põhitrassi Selja-Tootsi lõigu ehituseks, mis kestab 2028. aasta lõpuni.
Valikuvõimalus projekteerimisfaasis võimaldab ausat konkurentsi. Anstar soovib pakkuda betoonkonstruktsioonide ühendustele alternatiive – lihtsaid, usaldusväärseid ja tõhusaid lahendusi.
GRK Eesti juht Tiit Roben räägib avameelses intervjuus, millised on Rail Balticu suure alliansshanke võidu põhjused, järgnevad sammud ja kriitilisemad kohtad, mis ehituse käigus ja lepingu täitmisel võivad ette tulla.