Kevadel käis Rail Balticu Ülemiste reisiterminali pidulikul nurgakivi asetamisel ka Kristen Michal, siis veel aga kliimaministrina.
Foto: Andras Kralla
Kolme Balti riigi ühisettevõte RB Rail AS sõlmis Euroopa Ühendamise Rahastu (CEF) kaudu kaks uut lepingut, mis peaksid kiirendama Rail Balticu projekti valmimist.
1. novembril liitus Rail Baltic Estonia juhatusega tehnilise juhi ametis Lauri Ulm, kelle laialdane kogemus taastuvenergia ja suurte infrastruktuuriprojektide alal ulatub Soomest Poolani.
Rail Baltic Estonia kuulutas välja kaks suuremahulist hanget põhitrassi ja Ülemiste Linda rahvusvahelise reisiterminali ehituseks, mille koguväärtus võib ületada miljard eurot.
Rail Balticu välja kuulutatud miljardi euro suurusel alliansshankel on positiivseid külgi, kuid see võib tuua ka üllatusi, rääkis taristufirma TREV-2 juht Sven Pertens.
Taristuminister Vladimir Svet rõhutas Läti ja Leedu kolleegidele vajadust hoida Rail Balticu ehitustempot selliselt, et trass valmiks põhja-lõuna suunal 2030. aastaks täispikkuses. Lähiajal kuulutatakse Eestis välja allianss hankestrateegial põhinevad suuremahulised projekteerimis- ja ehitamishanked, mis hõlmavad ka Lõuna-Pärnumaale jäävat trassi.
Ehitus- ja geotehnilistes projektides seisavad insenerid sageli silmitsi pinnastega, mis ei vasta kandvuse, veepidavuse või stabiilsuse nõuetele. Üheks tõhusaks ja maailmas laialdaselt kasutatavaks pinnase parenduse meetodiks on jugainjekteerimine (ing keeles Soilcrete® või jet-grouting). See tehnoloogia võimaldab pinnasesse rajada erineva kuju ja suurusega tsementeerunud sambaid ilma ulatuslike väljakaevamisteta ja seda ka kitsastes tingimustes.