Kevadel käis Rail Balticu Ülemiste reisiterminali pidulikul nurgakivi asetamisel ka Kristen Michal, siis veel aga kliimaministrina.
Foto: Andras Kralla
Kolme Balti riigi ühisettevõte RB Rail AS sõlmis Euroopa Ühendamise Rahastu (CEF) kaudu kaks uut lepingut, mis peaksid kiirendama Rail Balticu projekti valmimist.
1. novembril liitus Rail Baltic Estonia juhatusega tehnilise juhi ametis Lauri Ulm, kelle laialdane kogemus taastuvenergia ja suurte infrastruktuuriprojektide alal ulatub Soomest Poolani.
Rail Baltic Estonia kuulutas välja kaks suuremahulist hanget põhitrassi ja Ülemiste Linda rahvusvahelise reisiterminali ehituseks, mille koguväärtus võib ületada miljard eurot.
Rail Balticu välja kuulutatud miljardi euro suurusel alliansshankel on positiivseid külgi, kuid see võib tuua ka üllatusi, rääkis taristufirma TREV-2 juht Sven Pertens.
Taristuminister Vladimir Svet rõhutas Läti ja Leedu kolleegidele vajadust hoida Rail Balticu ehitustempot selliselt, et trass valmiks põhja-lõuna suunal 2030. aastaks täispikkuses. Lähiajal kuulutatakse Eestis välja allianss hankestrateegial põhinevad suuremahulised projekteerimis- ja ehitamishanked, mis hõlmavad ka Lõuna-Pärnumaale jäävat trassi.
Tänapäevases arhitektuuris ei ole fassaad enam pelgalt hoone „nägu“, vaid osa selle identiteedist. Disain, vastupidavus ja jätkusuutlikkus on saanud võrdväärseteks väärtusteks. Ruukki disainprofiilid koos uute GreenCoat Pural BT pinnakatetega pakuvad arhitektidele ja arendajatele võimalust luua kestvaid, esteetilisi ja keskkonnasõbralikke fassaade.