Kevadel käis Rail Balticu Ülemiste reisiterminali pidulikul nurgakivi asetamisel ka Kristen Michal, siis veel aga kliimaministrina.
Foto: Andras Kralla
Kolme Balti riigi ühisettevõte RB Rail AS sõlmis Euroopa Ühendamise Rahastu (CEF) kaudu kaks uut lepingut, mis peaksid kiirendama Rail Balticu projekti valmimist.
1. novembril liitus Rail Baltic Estonia juhatusega tehnilise juhi ametis Lauri Ulm, kelle laialdane kogemus taastuvenergia ja suurte infrastruktuuriprojektide alal ulatub Soomest Poolani.
Rail Baltic Estonia kuulutas välja kaks suuremahulist hanget põhitrassi ja Ülemiste Linda rahvusvahelise reisiterminali ehituseks, mille koguväärtus võib ületada miljard eurot.
Rail Balticu välja kuulutatud miljardi euro suurusel alliansshankel on positiivseid külgi, kuid see võib tuua ka üllatusi, rääkis taristufirma TREV-2 juht Sven Pertens.
Taristuminister Vladimir Svet rõhutas Läti ja Leedu kolleegidele vajadust hoida Rail Balticu ehitustempot selliselt, et trass valmiks põhja-lõuna suunal 2030. aastaks täispikkuses. Lähiajal kuulutatakse Eestis välja allianss hankestrateegial põhinevad suuremahulised projekteerimis- ja ehitamishanked, mis hõlmavad ka Lõuna-Pärnumaale jäävat trassi.
Erinevatest looduskividest on teede, platside ja terrasside sillutamiseks murtud ja lõigatud kive ning plaate juba aastatuhandeid. Ka tänapäeval on see kõige keskkonnasõbralikum, vastupidavaim ja kaunim lahendus koduaias ja linnaruumis.
GRK Eesti juht Tiit Roben räägib avameelses intervjuus, millised on Rail Balticu suure alliansshanke võidu põhjused, järgnevad sammud ja kriitilisemad kohtad, mis ehituse käigus ja lepingu täitmisel võivad ette tulla.