Eesti energiaettevõtjate taristuprojekt Energiasalv ja Lääne-Harju vald sõlmisid kokkuleppe, mille tulemusena tulevad Paldiskisse vesisalvesti ja väikesadam.
Paldiskis andsid kokkuleppele allkirjad Lääne-Harju vallavanem Jaanus Saat ja Energiasalve tegevjuht ja asutaja Peep Siitam.
Foto: Energiasalv
Paldiski vesisalvesti ehituse käigus luuakse linnaruumile ligipääs merele. Energiasalve kontseptsioon näeb ette väikesadama ehitust vesisalvesti veevõtu rajatiste asukohas aadressil S. Julajevi tee 4.
Energiasäästlike hoonete ehitus on praegu bürokraatlike takistuste ja segase õigusruumi tõttu väga ajakulukas ehk ettevõtja vaatest kallis, seisab Rohetiigri liikmete ja ühiskonna kestlikku arengut seiravas arenguraamatus.
Aastad 2024 ja 2025 kujunevad riigi plaanide kohaselt teedeehituse viimase kümne aasta absoluutseks madalseisuks. Kõrgete intresside ja kasvavate palkade surve sunnib omakorda teedeehitajaid töötajate arvu vähendama, analüüsis olukorda KPMG audititeenuste juht Indrek Alliksaar.
Teede- ja platside ehituses kasvas koondkäive aasta lõikes vaid 2%, mis inflatsiooni arvestades on pigem langus. Samas ettevõtete lõikes on tulemus kõikuv, osad olid juba märgatavas languses, teistel kasv jätkus. Toome esile 2023. aastal 50 enim käivet näidanud ettevõtet ja kas nad olid veel kasvu- või langustrendis.
Erinevatest looduskividest on teede, platside ja terrasside sillutamiseks murtud ja lõigatud kive ning plaate juba aastatuhandeid. Ka tänapäeval on see kõige keskkonnasõbralikum, vastupidavaim ja kaunim lahendus koduaias ja linnaruumis.
GRK Eesti juht Tiit Roben räägib avameelses intervjuus, millised on Rail Balticu suure alliansshanke võidu põhjused, järgnevad sammud ja kriitilisemad kohtad, mis ehituse käigus ja lepingu täitmisel võivad ette tulla.