Tegemist on ühe suurima tee-ehitusega taasiseseisvunud Eestis. Ehitustööde käigus rajati 11,5 km pikkune 2+2 sõidurajaga põhitee. Tööde käigus teostati teemaa-ala puhastamine, mullatööd ja katendi ehitus. Ehitati 5 silda ja 1 ökodukt. Paigaldati uued liikluskorraldusvahendid, uus tänavavalgustus ja sademevee kanalisatsioon. Lepingu kogumaksumuseks oli 38 miljonit eurot.
Kirjeldage ühte põnevamat lugu projekti kohta?
Kose-Ardu ja Ardu-Võõbu olid kaks eraldi projekti ja eraldi hanget. Kuid kahe lõigu kokkusaamise kohas olid katte kõrgused erinevad. Õnneks avastasime selle varases ehitusfaasis ja see viga sai kiiresti parandatud, projekteerija tegi selle korda. Vastasel juhul peaksime sealt nagu trepist sõitma.
Milline oli kõige ootamatum seik/ probleem projekti jooksul?
Tee ehituse käigus tuli välja kalmistu.
Mis tegi projekti keeruliseks?
Ühtepidi mitte avaliku liikluse all ehitamine on alati ehitaja jaoks mugavam ja kiirem töö tempo suhtes. Kuid sellel objektil liiklusest eemal olek tähendas ka eemal olemist headest teedest. Kohalikud teed ei pidanud meie ehitustransporti vastu ja lagunesid. Paljud valla teed tuli väga põhjalikult ehitada, et me oma objekti varustada saaks.
GRK Infra projektijuht
Allar Maaring jagab õppetunde ja kogemust täpsemalt juba 26.01.2021 Lutheri Masinasaalis (Vana-Lõuna 39, Tallinn) toimuval
Ehituse Projektijuhtimise seminaril. Registreerida saab
SIIN.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kui räägitakse tööstuse energiavajadusest, energiajulgeolekust või toidujulgeolekust, siis tundub, et räägitaks vaid gaasist, CNG-st või äärmisel juhul LPG-st. See on nii ilmselge valik, et tavaliselt ei vaevuta millelegi muule mõtlemagi.