Autor: Ehitusuudised • 13. jaanuar 2021

Ehituse projektijuhi mured ja rõõmud neljarealise teelõigu ehitamisel Ardust Võõbuni

Tegemist on ühe suurima tee-ehitusega taasiseseisvunud Eestis. Ehitustööde käigus rajati 11,5 km pikkune 2+2 sõidurajaga põhitee. Tööde käigus teostati teemaa-ala puhastamine, mullatööd ja katendi ehitus. Ehitati 5 silda ja 1 ökodukt. Paigaldati uued liikluskorraldusvahendid, uus tänavavalgustus ja sademevee kanalisatsioon. Lepingu kogumaksumuseks oli 38 miljonit eurot.

Kirjeldage ühte põnevamat lugu projekti kohta?

Kose-Ardu ja Ardu-Võõbu olid kaks eraldi projekti ja eraldi hanget. Kuid kahe lõigu kokkusaamise kohas olid katte kõrgused erinevad. Õnneks avastasime selle varases ehitusfaasis ja see viga sai kiiresti parandatud, projekteerija tegi selle korda. Vastasel juhul peaksime sealt nagu trepist sõitma.

Milline oli kõige ootamatum seik/ probleem projekti jooksul?

Tee ehituse käigus tuli välja kalmistu.

Mis tegi projekti keeruliseks?

Ühtepidi mitte avaliku liikluse all ehitamine on alati ehitaja jaoks mugavam ja kiirem töö tempo suhtes. Kuid sellel objektil liiklusest eemal olek tähendas ka eemal olemist headest teedest. Kohalikud teed ei pidanud meie ehitustransporti vastu ja lagunesid. Paljud valla teed tuli väga põhjalikult ehitada, et me oma objekti varustada saaks.

GRK Infra projektijuht Allar Maaring jagab õppetunde ja kogemust täpsemalt juba 26.01.2021 Lutheri Masinasaalis (Vana-Lõuna 39, Tallinn) toimuval Ehituse Projektijuhtimise seminaril. Registreerida saab SIIN.

Jaga lugu
Ehitusuudised.ee toetajad:
Liina LeitenEhitusväljaannete juhtTel: 51 84 004
Sandra MalvikEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 58 552 554
Hannes RummReklaamimüügi projektijuhtTel: 518 4688