• 14.06.19, 14:35
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tiit Terik: Meretunnel tooks kasu kogu Eestile

Tallinna Linnavolikogu esimees Tiit Terik kohtus Eesti-Soome meretunnelit planeeriva konsortsiumi juhiga.
Kustaa Valtonen Finest Bay Area Development’st, Tallinna Linnavolikogu esimees Tiit Terik, Pöyry esindaja Mikko Inkala ja A-Insinöörit esindaja Timo Saanio
  • Kustaa Valtonen Finest Bay Area Development’st, Tallinna Linnavolikogu esimees Tiit Terik, Pöyry esindaja Mikko Inkala ja A-Insinöörit esindaja Timo Saanio Foto: Karin Benksohn
„Täna siin projekti üht juhtisikut, Kustaa Valtoneni kuulates ning projekti eskiise vaadates kaldun uskuma, et see umbes 100 kilomeetri pikkune ja ca 15 miljardit eurot maksev tunnel saabki ühel hetkel teoks. Kas juba aastaks 2024, nagu innukad projektijuhid on lubanud või veidi hiljem, polegi hetkel väga oluline,“ sõnas Tiit Terik. „Oluline on see, et sellest tunnelist saavad kasu nii Tallinn koos lähivaldadega kui kogu Eesti. Mulle isiklikult mõte kaht pealinna ühendavast merealusest raudteetunnelist meeldib.“
„Erinevalt igapäevaselt selle projektiga tegelevatest inimestest on minul väga raske neid ajaraame paika sättida, kuid mul on küll selline tunne, et kui praegu räägitakse sellest tunnelist kui suurest ja enneolematust asjast, siis tulevikus räägime sellest Tallinn-Helsingi ühendusest kui millestki väga igapäevasest, kui Kopli trammist,“ lisas Tiit Terik.
Eesti-Soome tunneli projekti vedav Finest Bay Area Development Estonia esitas mai alguses Eesti valitsusele taotluse tunneli ja sellega seotud tehissaare riigi eriplaneeringu algatamiseks.
Peter Vesterbacka ja Kustaa Valtoneni juhitav Finest Bay Area Development Oy ja Touchstone Capital Partners Ltd sõlmisid märtsi alguses 15 miljardi euro suuruse vastastikuste kavatsuste protokolli Soome ja Eesti vahelise tunneli rahastamiseks, mille kohaselt antakse kolmandik rahastusest omakapitalina ning kaks kolmandikku laenuna.
Hiina fond saab vähemusosaluse ning kohustub andma projektile laenu. Varem on tunnelit nõustunud rahastama Dubai fond ARJ Holding 100 miljoni euro ulatuses.
Projekti vedavasse konsortsiumi Finest Bay Area Development kuuluvad veel inseneri- ja konsultatsioonifirma Pöyry, A-Insinöörit ja ehitusfirma Fira.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 12.12.24, 17:01
Innovatsioon ehitussektoris: Ruukki LowCarbon toodetes on heitkoguseid kuni 70% vähem
SSAB kontserni tütarettevõte Ruukki Construction käivitas uue tootegrupi Ruukki® LowCarbon, mille eesmärk on täita üha karmimaid keskkonnanõudeid ja rahuldada klientide vajadust vähendada ehitatavate hoonete elutsükli jooksul tekkivaid heitkoguseid. Tootegrupi esimesteks toodeteks on LowCarbon sändvitšpaneelid, LowCarbon fassaadikassetid ja katuseprofiil Ruukki® Classic LowCarbon, mille heitkogused on 50-70% väiksemad kui analoogsetel standardsetel toodetel.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele