Arhitektuurivõistlusega soovib linn leida parima arhitektuurse ja insenertehnilise lahenduse Marja tänava kergliiklussillale, mis ühendab Supilinna Ujula-Kvissentali asumiga.
Linnapea Urmas Klaasi sõnul on Marja tänava pikendusele tulev kergliiklussild tartlaste poolt väga oodatud ühendustee kahe linnaosa vahel. "Uus sild koos rajatavate kergliiklusteedega toob rohkem elu ja liikumist Emajõe kallastele," ütles linnapea.
Marja tänav asub Supilinna südames ja kulgeb Emajõe äärest kuni Tähtvereni. Sarnaselt kulgeb teisel pool jõge Lubja tänav alates jõest kuni Staadioni ja Puiestee tänavani. Marja tänava suunal rajatud sillal on suur potentsiaal saada oluliseks kergliikluse tuiksooneks.
Ideevõistlus on üheetapiline. Žürii valib osalejate esitatud kavandite alusel välja võidutöö ja määrab ülejäänud kavandite pingerea. Tööde hindamisel arvestatakse tulevase silla konstruktsiooni ja materjali valikut, lahenduse arhitektuurset sobivust ja eeldatavat ehitusmaksumust, samuti majanduslikult otstarbeka hooldamise võimalust.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Ideekavandite hindamiseks kinnitati žürii, kuhu kuuluvad abilinnapea Reno Laidre, linnaarhitekt Tõnis Arjus, arhitekt Kaido Kepp, maastikuarhitekt Anna-Liisa Unt ning TTÜ Ehitusinstituudi dekaan Martti Kiisa.
Linn maksab ideekonkursi parematele preemiad: 1. koht - 8000 eurot, 2. koht - 5000 eurot ja 3. koht - 3000 eurot, antakse välja ka kaks 2000-eurost ergutuspreemiat.
Võitjaga sõlmitakse leping, millega tellitakse Marja tänava sihis oleva kergliikluse silla ja kergliiklusteede põhiprojekt. Selle aasta eelarvesse on kavandatud Marja tänava silla projekteerimiseks 80 000 eurot.
Ideekavandeid oodatakse 6. aprilliks.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Rääkides Eestis valmivate kvaliteetsete uste ja akende tootmisest, ei saa üle ega ümber Haapsalu Uksetehasest. Ent pea 35 aastat järjepidevalt tegutsenud ettevõtte suund oleks võinud olla ka muu, sest esimese tootena valmistati tehases hoopis täispuidust kirst, mis tellimustööna Žiguli 09 katusel Soome sõidutati.