• 29.06.17, 18:11
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ülemiste City plaanib Eestile uhket väravat

Ülemiste City arendajad tutvustasid peaminister Jüri Ratasele kontseptsiooni, millega loodaks riigi ja erasektori koostöös Ülemiste ühistranspordi tuiksoonele avar Euroopa väljak.
Margus Nõlvak selgitab, kuidas riigi ja arendaja koostöös valmiv Euroopa väljak väliskülalisi väärikalt vastu võtab.
  • Margus Nõlvak selgitab, kuidas riigi ja arendaja koostöös valmiv Euroopa väljak väliskülalisi väärikalt vastu võtab.
  • Foto: Marek Metslaid
Ülemiste on saamas piirkonnaks, kuhu koonduvad pea kõik Tallinna olulised ühistranspordi liinid ehk Rail Balticu terminal, lennujaama kesklinna ja tulevikus reisisadamaga ühendav trammitee ning kavandatav uus bussijaam. Seetõttu seob Ülemiste City arendajate väljakuidee need kui n-ö Eesti värava“ üheks tervikuks, mis võtaks väärikalt vastu riiki saabuvaid väliskülalisi.
AS Mainori nõukogu esimees ja Ülemiste keskuse juht Guido Pärnits selgitas: “Meie nägemuse kohaselt ulatuks Euroopa väljak Peterburi teest kuni Tallinna lennujaamani ja seoks Rail Balticu reisiterminali ja kogu Ülemiste piirkonna üheks atraktiivseks tervikuks.”
Ülemiste piirkonna tähtsust Eesti väravana Euroopasse peaksid markeerima esinduslikud kõrghooned, mis koos reisiterminali ja urbanistliku pargiga moodustaksid ühtse linnaruumi. "Loodavale Euroopa väljakule hakkab avanema ka Ülemiste kaubanduskeskus, mille järjekordne laiendus valmib kevadel 2019,” lisas Pärnits.

Artikkel jätkub pärast reklaami

“Ülemiste City jätkuvaks jõudsaks arenguks on ülioluline siinsete transpordiühenduste parandamine ja seda saab teha vaid koostöös riigiga,” ütles Ülemiste Cityt arendava Mainor Ülemiste juhatuse esimees Margus Nõlvak, kelle sõnul prognoositakse linnakusse 2025. aastaks töökohti 20 000 ja elukohti 3 000 inimesele. “Sellise hulga inimeste jaoks tuleb oluliselt ümbritsevasse keskkonda panustada,” lisas Nõlvak.
Arendajate hinnangul võiks riik aidata Euroopa Ühendamise Rahastu vahenditest aidata rahastada ka teisi Rail Balticuga otseselt seotud objekte nagu Rail Balticu reisiterminali linnakeskusega ühendava Linnapromenaadi ehitamine, Ülemiste kaubajaama nihutamine linnast välja, täiendavad kergliiklusteed Rail Balticu raudtee alt või pealt, J. Smuuli tee viadukti teise haru väljaehitamine ja Riisipere-Paldiski suunalise raudtee ühendamine Rail Balticu taristuga.
Rail Balticu projekti esimese osana peab augusti lõpuks reisijateveoks valmis olema Ülemiste Cityni ja hiljem lennujaamani viiv trammitee. Tegemist on ehituslikult keerulise rajatisega, kuna tramm hakkab osaliselt sõitma raudtee ja Suur-Sõjamäe tänava alla ehitatavas tunnelis.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 03.07.25, 10:44
Eesti firma lubab välisvoodrilaudadele 50 aastat garantiid
Kevadel hooldame niidukeid ja õlitame terrasse, aga puitfassaadi hooldamine ei tule sageli mõttessegi ning ega see polegi iga-aastane töö. Ent kui fassaadihooldus jääb pikalt tegemata, võib peagi ees oodata voodrilaudade vahetus, mis on suur ja kulukas ettevõtmine ka siis, kui otsustad seda oma jõududega teha.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele