Autorid: Ehitusuudised , ehitusuudised.ee • 9. juuni 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Rail Balticu hooldusdepoo eeluuringu teeb Skepast & Puhkim

Foto: Rail Baltic
Rail Baltic Estonia sõlmis hankelepingu AS Eesti Raudtee ja Skepast & Puhkim OÜga Rail Baltica raudteeinfrastruktuuri hooldusdepoo tehnilise ja ruumilise vajaduse eeluuringu teostamiseks.

„Tegemist on väga olulise analüüsiga. See annab meile vastuse, kuhu ja millist raudteetaristu hooldusdepood ehitada, millist hooldusteenust peame olema suutelised ise pakkuma ja milliseid teenuseid oleks otstarbekas teistelt sisse osta. Hea meel on selle üle, et Eesti Raudtee ja Skepast ja Puhkimi näol oleme saanud endale väga head koostööpartnerid. Eesti Raudteel on väga suur ja pikaaegne kompetents raudteetaristu hoolduse valdkonnas ning Skepast ja Puhkim on juhtiv infrastruktuuri-, planeeringute- ja keskkonnavaldkonna konsultatsiooniettevõte,“ avaldas Rail Baltica projektijuht Vaiko Eggert.

Eesti Raudtee arendusdirektor Anvar Salomets lisas: „Eesti Raudtee ja SKPK ekspertidel on kahtlemata professionaalne huvi kaasa lüüa sedavõrd insenertehniliselt keerukas taristuprojektis ning pakkuda oma kogemusi ja ekspertiisi selle edukaks elluviimiseks. Ühtlasi loob see sootuks uue koostöömudeli ning võimaldab hinnata selle edukust ja edaspidist kasutamist.“

Töö eesmärgiks on välja selgitada infrastruktuuri hooldusdepoo ja koos sinna juurdekuuluva vajaliku taristu parim võimalik asukoht või asukohad Eesti trassiosas. Selleks tuleb eelnevalt töö teostajal loetleda olulisemad infrastruktuuri hooldustööd, nende teostamise sageduse ja ligikaudsed aastamahud, välja selgitada võimalikud infrastruktuuri hooldamise tehnoloogiad ja nende baasil välja töötada raudteeinfrastruktuuri hooldusdepoo vajalikud funktsioonid ja tehnilised lahendused, lähtudes RB Eesti territooriumile jääva raudteeliini optimaalsest majandamise vajadusest.

Pakutav optimaalseim lahendus peab arvestama nii Balti riikide ühtse hoolduse korraldamisega (ühtse infrastruktuuri haldaja valikul) kui ka riikide keskse hoolduse korraldamisega (riigiti eraldiseisvad infrastruktuuri haldajad).

Hooldusdepoo või hooldusdepoode kompleks või mitu hooldusdepood eri asukohas koos vajaliku taristuga peab võimaldama RB Eesti trassiosa infrastruktuuri efektiivset hooldamist, tagades eelduste etapis kokkulepitud taristu seisundi- ja ohutustaseme ja õnnetustele adekvaatse reageerimisvõimekuse.

Töö teostamise aeg kokku on 120 kalendripäeva ja maksumus kokku 88 500 eurot, lisandub käibemaks.

Rail Baltic Estonia OÜ (RBE) on Eesti valdusettevõte, mis on loodud selleks, et esindada Eesti riigi huvisid ühisettevõttes (RB Rail) ja täita projekti administratiivseid kui tehnilisi ülesandeid Eestis.

Liitu Ehitusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Ehitusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Teeli RemmelgEhitusvaldkonna juhtTel: 51 23 770
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51 990 655
Helen PaapsiReklaamimüügi projektijuhtTel: 5880 7785