Markus Nisula selgitas, et Kone kui liftide ja eskalaatorite tootja peab jälgima seda, mis toimub tarkade majade ja linnade valdkonnas. „Nende arengusse panustatakse kõvasti ja nende ümber tekib uusi ökosüsteeme. Targa maja puhul lähtutakse sellest, et kõik maja kasutajad suudavad olla pidevalt omavahel ühenduses,“ rääkis Nisula.
Kone klientideks on valdavalt ehitusettevõtted ja arhitektid. „Kui meilt seade tellitakse, siis see toodetakse tehastes, millest osad paiknevad Euroopas, osad Aasias ja osad Ameerikas. Täna kasutavad paljud tootjad allhankijaid, nii ka meie. Kogu infovahetus on meil aga veel küllaltki traditsiooniline. Tellimused saadetakse e-kirja teel või edastatakse infosüsteemis, kuid tellimissüsteem vajab ikkagi inimeste sekkumist,“ märkis ta.
„Muutumas on see, et tehased, kus meie seadmeid toodetakse ja kus allhankijad toodavad meile seadmeid, varustatakse võrguühenduse ja sensoritega, nii et meie seadmed ja allhankijate seadmed suudavad suhelda automaatselt,“ kirjeldas Nisula Kone plaane.
„Kone kasutab asjade interneti platvorme, mis juhivad lifte, aga milline võiks välja näha tulevik? Kui vaatame kogu väärtusahelat alates klientidest kuni seadmete tootmise ja paigalduseni ning hoolduseni välja, siis põhimõtteliselt meil on juba täna tehnoloogiline võimekus selleks, et hooldatavad liftid saadavad infot selle kohta, et kasutuse järgi on tõenäosus, et mõni osa vajab väljavahetamist,“ rääkis Nisula.
Loe täispikkuses artiklit teemaveebist Tööstusuudised.ee.