• 22.02.17, 15:09
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uuring: merepõhi on Tallinna-Helsingi tunneliks paljulubav

Tallinna ja Helsingi vahele kavandatava tunneli trassi geoloogiline uuring andis uusi teadmisi trassile jäävate kivimite kohta. Raportist ei saa veel selget ülevaadet trassi piirkonna merepõhja jäävate kivimite ehituslike omaduste kohta, kuid see annab uut ja väärtuslikku informatsiooni edaspidiseks.
Uuring: merepõhi on Tallinna-Helsingi tunneliks paljulubav
  • Foto: Wikipedia
Pane tähele!
Uuringutulemused on koondatud ingliskeelsesse raportisse, mille leiab aadressil www.finestlink.fi.
Soome Geoloogia uurimiskeskus (GTK) tellis Soome Helsingi Uusimaa Liidu tellimusel projekti FinEst Link raames teinud seismoakustilise uuringu Helsingi ja Tallinna vahelise võimaliku raudteetunneli trassi kaardistamiseks. Tulemused on paljulubavad ning kinnitavad varasemaid Eesti Geoloogiakeskuse poolt tehtud sellealaseid uuringuid, kuigi Tallinna lahe madalaveeline rannikuosa vajab edasisi uuringuid, teatas geoloogiakeskus.
Uuringulaevaga tehti välitöid mullu augustis ja mõõtmistulemusi täiendati oktoobris-novembris. Seismoakustiliste uuringute andmete interpreteerimisel konsulteeriti Eesti Geoloogiakeskuse geoloogidega ja kasutati nendelt saadud informatsiooni tunneli trassi piirkonnas, maismaal ning saartel asuvate puuraukude geoloogiliste läbilõigete kohta. Kaasaegse tehnikaga tehtud merepõhja geoloogiline uuring vastab kvaliteedi poolest tänapäeva nõuetele ja on Tallinna ja Helsingi vahelisel lõigul esmakordne.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Uuringute käigus saadi ülevaade merepõhja geoloogilisest ehitusest teekonnal Soomest Eestisse. Paraku ei võimaldanud kasutatud meetod veel saada selget ülevaadet settekivimite ja setete lasuvusest Tallinna lahe madalaveelises osas ning sellele peaksid vastuse andma edasised rannikul, saartel ja madalikel tehtavad puurtööd.
Uuringutega leiti, et kristalse aluskorra kivimitest (graniidist) merepõhi ulatub Eesti ranniku lähistel Naissaare ja Tallinna madalani välja, märgib juhtivekspert Keijo Nenonen GTK’st.
Tunneli rajamise tasuvusuuringud on käimas
Seismoakustiliste uuringute tulemusel saadud teadmisi kasutatakse FinEst Link projektis, kus analüüsitakse raudteetunneli rajamise võimalikkust. Käimasolevas tasuvusuuringus selgitatakse tunneli tehnilist ja majanduslikku teostatavust, majanduslikku tasuvust ja laiemat mõju. Esmaseid tulemusi on oodata juba käesoleval aastal. Alles tasuvusuuringu järel saab öelda, kas on põhjust alustada tunneli planeerimisega.
Sobivaima tunneli läbindamismeetodi valikuks on vaja uurida täpsemalt Eesti poolsel trassilõigul kõvadel kristalse aluskorra kivimitel (graniitidel) lasuvate pehmete ja veerikaste settekivimite (Ediacara liivakivid) geotehnilisi ja hüdrogeoloogilisi omadusi. Seni olemasolev geoloogiline informatsioon selle läbilõikeosa kohta on puudulik.
Tunneli valmimisel on tegemist 90-kilomeetrise veelause rajatisega, kus rongil kulub Tallinnast-Helsingisse jõudmiseks ligikaudu pool tundi.
Tunneli rajamise tasuvusuuringud saavad teoks tänu Interreg Kesk-Läänemere Programmi rahastusele. Kaheaastase FinEst Link projekti kogueelarve on 1,3 miljonit eurot. Projekti peapartner on Helsingi Uusimaa Liit ja ülejäänud partneriteks on Helsingi Linn, Soome Transpordiagentuur, Tallinna linn, Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium ning Harju Maavalitsus.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.10.25, 10:33
Garaažiuste külmasildade probleemi pärast enam pead vaevama ei pea
Garaažiuste ja teiste tõstanduste alla tekkivad külmasillad ning ilmastiku mõjul siseruumidesse sattuv sadevesi on aastaid olnud probleemiks paljudes tootmis-, tööstus- ja kaubandusettevõtetes. Lahenduseks on SOJLO®, mis pakub kaasaegseid energiatõhusaid külmasillavabasid uksekünniseid.

Viimased uudised

Uudised
  • 28.10.25, 16:39
Betooniühingu 2025. aasta üliõpilastööde preemiad said Daniel Tootsman, Karmen Langi ja Margo Pädam
Uudised
  • 28.10.25, 16:26
Ene-Maris Tali on Betoonisõber 2025
Uudised
  • 28.10.25, 11:09
Galerii: NOBE pani Kohilas nurgakivi uuele tehasele
Uudised
  • 28.10.25, 07:51
Norte toob kokku projekteerija, ehitaja ja tellija
Uudised
  • 27.10.25, 13:56
Saksamaa puitehituse ekspert: Eesti tase avaldab muljet
Eriti avaldas muljet Pelgulinna riigigümnaasium. “Sarnast maja sooviksin näha ka Saksamaal”
Uudised
  • 27.10.25, 11:58
Nobe ehitab Harju Elektrile uue 4000-ruutmeetrise tehase
Investeeringu maht on üle 4 miljoni euro
Uudised
  • 27.10.25, 11:36
Haapsalu Uksetehase juht lahkub uuele töökohale
“Suurimaks edulooks Haapsalus pean digitaliseerimise protsessi käima tõmbamist”
Uudised
  • 27.10.25, 11:35
Vaid loetud päevadega: RMK sai valmis Saatse saapa ümbersõidutee laienduse
Saatse saapa uus ümbersõit valmib 2026. aasta oktoobriks

Hetkel kuum

Elektriehituse TOP: konkurents tiheneb, võidavad kiired kohanejad
TOP
  • 21.10.25, 09:00
Elektriehituse TOP: konkurents tiheneb, võidavad kiired kohanejad
Ehituspuidumüük on I poolaastal juba kasvanud 8%.
Uudised
  • 24.10.25, 11:34
Ehitajad alles hakkavad hinda kruvima
Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar ja Tallinna Linnaplaneerimise Ameti juhataja Martin Karro.
Uudised
  • 22.10.25, 10:45
Kinnisvaraarendaja ja planeerimisameti juht tegid kokkuleppe
3,5 aasta pärast on Tallinnal olemas üldplaneering. Vanalinna arendamise osas leiti koostöökoht. Kivisaar ja Karro avaldasid, milline on nende nägemuses Tallinn aastal 2035.
Trev-2 Grupi omanik Sven Pertens.
Uudised
  • 24.10.25, 06:45
Trev-2 jõudis ainuomaniku all üle mitme aasta kasumisse. “Oleme põhjast läbi käinud”
GRIK Ehitus ja Ehitustrust ehitavad DSV Vaela terminali
Uudised
  • 20.10.25, 07:43
GRIK Ehitus ja Ehitustrust ehitavad DSV Vaela terminali
KRC Ehitusel valmis Tehvandil tipptasemel spordihall
Uudised
  • 21.10.25, 09:03
KRC Ehitusel valmis Tehvandil tipptasemel spordihall
LHV pensionifondide kinnisvarainvesteeringute juht Rait Riim lahkab olukorda armutult.
Uudised
  • 23.10.25, 07:00
Vajadus büroopindade kasutusotstarbe muutmiseks on olemas
Riim: Meie turu tüüpne eluase on magalapiirkonna tüüpkorter, mitte Kalamaja mereäärse uusarenduse luksuskorter, ja magala tüüpkorter on keskmist palka teenivale leibkonnale vägagi kättesaadav
ISOVER InsulSafe® Wall – nutikas ja töökindel soojustuslahendus
  • ST
Sisuturundus
  • 24.10.25, 09:50
ISOVER InsulSafe® Wall – nutikas ja töökindel soojustuslahendus

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele