Tallinna Kommunaalameti tellimusel jätkab Tallinna Teede AS betooniga sillutatud ühistranspordipeatuste rajamisega. Betooniga sillutatakse kolm bussipeatust. Peatustes, kus liikluskoormus on väiksem, kasutatakse tavapärast asfaltbetoonsegu.
Tänavu sillutatakse betooniga Mooni peatus Endla tänaval, Männi peatus Ehitajate teel ja Kreutzwaldi peatus Narva maanteel. Paldiski maanteel Lille, Madala tänaval Randla ja Vilde teel Kaja peatused kaetakse tavapärase Contect seguga immutatud asfaltbetoonkattega.
Tööde lepinguline maksumus on 265 000 eurot ning tööd lõpetatakse oktoobrikuu alguses.
Tallinna Kommunaalamet alustas betoonkattega teede rajamise katseobjektidena ühistranspordipeatuste korrastamisega juba 2014. aastal. Betoonkattega ühistranspordipeatuste rajamisel tehti esimene katse Sõle tänaval Nisu peatustes, kus katsetamise eemärgil rajati linnast väljuva suuna peatus betoonkattega ning linnasuunaline peatus tavapärase Contect seguga immutatud asfaltbetoonkattega.
Artikkel jätkub pärast reklaami
„Kuna peatusealad on üldjuhul taskulahendusega, kus peatuvad ainult ühissõidukid, mis naastrehve ei kasuta, katsetati betooni just ilma taskulahenduseta peatustes, mida läbib ka tavatransport,“ selgitas kommunaalameti juhataja asetäitja Reio Vesiallik linnavalitsuse pressiteates.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Ehitus- ja geotehnilistes projektides seisavad insenerid sageli silmitsi pinnastega, mis ei vasta kandvuse, veepidavuse või stabiilsuse nõuetele. Üheks tõhusaks ja maailmas laialdaselt kasutatavaks pinnase parenduse meetodiks on jugainjekteerimine (ing keeles Soilcrete® või jet-grouting). See tehnoloogia võimaldab pinnasesse rajada erineva kuju ja suurusega tsementeerunud sambaid ilma ulatuslike väljakaevamisteta ja seda ka kitsastes tingimustes.