Jaanuaris alanud Balti jaama turu rekonstueerimine käib hoogsalt, hilissügiseks plaanitakse väliskonstruktsioonid valmis saada ja alustada sisetöödega. Täna asetati rekonstrueerimistööde nurgakivi.
Uues Balti Jaama turu pindala on 25 000 ruutmeetrit, millest 15 000 ruutmeetril on kaubanduspind. Territooriumil asuvad ehitised säilitavad ajaloolise ilme. Kinnistul asuvad vanade Verneri laohoonete väärtuslikud paekivifassaadid säilitatakse vastavalt muinsuskaitse eritingimustele. Paekivist müürid restaureeritakse ja eksponeeritakse, osad tervikuna, ent rekonstueerimise käigus tehakse ka uusi avasid, et avada hoone paremini külastajatele. Turuhoone saab uue voltkatuse.
Mahuline juurdeehitus seisneb selles, et kõik laohooned ühendatakse omavahel ning kogu kompleksile rajatakse uus voltkatus. 1. ja 2. laohoone vahele tuleb pea terves ulatuses siseruum ning 2. ja 3. laohoone vahele, avaturu kohale, on planeeritud 2. korruse tasapinda osaliselt siseruum.
Tehnoloogilisi väljakutseid esitav
“Rajatakse maa-alune parkimiskorrus, trammitee hoitakse üleval, vesi on kõrgel, konstruktsioonid peavad olema veekindlad. Maa-aluse parkla ehitusel rakendatakse eritehnoloogiaid. Seirame vee alanemist ümbruskonnas ja võin kinnitada, et ehitussüvend veetaset mõjutanud ei ole, pigem on veetase Snelli tiigis tõusnud,” rääkis peatöövõtja Mapri OÜ ehitusdirektor Heikki Valk ehituse juuni kuukirjas ja lisas, et kaevetööde juures on arheoloogiline järelevalve, samuti teostab muinsuskaitse järelevalvet vanade hoonete paemüüri kehanditele.
Projekteerimisel on kõigega arvestatud, ent ehitustööde käigus on ette tulnud ka ootamatusi. Süvendi kaevamisel tuli välja neli lõhkekeha: kaks lennukipommi tõenäoliselt esimese maailmasõja ajast, üks mürsk ja üks miin. “Lõhkekehade leidmine oli ootamatu üllatus ning korra nõudis see ka kogu tänava liikluse seiskamist ja inimeste evakueerimist. Lõhkekehad paiknesid nii kahemeetrises täitepinnases kui ka sügavamal asuvas liivakivi kihistuses. Kaevamistööd on tehtud ja rohkem ei tohiks neid välja tulla,” märkis Valk.
“Lammustustööd on lõppenud, praegu rajame betoonkonstruktsioone ning keldrikorruse ehitusega oleme poole peal, katuse teraskonstruktsioonidega alustame samuti peatselt,” kirjeldas Valk tööjärge. Katust hakatakse paigaldama juulis ning plaan on, et oktoobri lõpuks oleks kogu hoone katuse all ja saaks alustada sisetöödega.
Balti jaama turg
Arendaja Astri Grupp ostis Tallinnas Kopli 1 asuva Balti jaama turu kinnistu 2014. aasta alguses
Arhitektuursetest turu hoonestuse visioonidest meeldis arendajatele, aga ka kohalikule kogukonnale ja linnajuhtidele enim KOKO Arhitektid OÜ lahendus.
19 fotot
- Balti jaama turu nurgakivi üritus
Seotud lood
Auto parkimine ei pea olema keeruline ja aeganõudev protsess. Entringo pakub sujuvat ja mugavat parkimiskogemust, mis garanteerib kiire läbipääsu parklasse. Entringo on Hansabi välja töötatud piletivaba parkimis- ja läbipääsusüsteem, mis võimaldab kliendil parkimisalale pääseda ilma füüsilisel kujul piletit omamata. Süsteemi on sisse ehitatud numbrituvastus, mis parkimisloaga numbrimärki tuvastades automaatselt tõkkepuu avab. See võimaldab inimesel kiiresti ja takistusteta parkimisalale jõuda. Entringo lahendust saab kasutada ka läbipääsu kontrollimiseks. Seda on võimalik seadistada nii, et alale pääsevad vaid selleks volitatud isikud.