Pärast Ülemiste tunneli ja ristmiku uue lahenduse rajamist on Tallinn ette võtnud järgmise suure koormusega liiklustee ümberehitamise. Prita poolt sisenev suund on juba aastaid liiklejatest tipptundidel ummistunud ja otoab paremat liikluskorraldust. Nüüd plaanitakse kopp maasse lüüa ning ehitusega peale hakata.
- Foto: Tallinna Linnavalitsus
Taust
Tallinnasse rajatav Reidi tee, mis varasemalt on tuntud Põhjaväila nime all, võimaldab sujuva ühenduse Tallinna Vanasadamast põhimaanteedele E67 – Tallinn-Pärnu-Ikla ja E20 – Tallinn-Narva, muudab kesklinna autotranspordi liikluse sujuvamaks, vähendab heitgaasidest tulenevat keskkonnasaastet, liiklusõnnetuste riski ja ühendab Piritalt kulgeva rannapromenaadi kesklinnaga.
Tallinna Linnavalitsus
Tallinna Linnavalitsuse märtsi alguses toimunud istungil kiideti heaks Reidi tee ehituse parim eskiislahenduse variant, mille kohaselt rajatakse ühetasandiline Russalka ristmik mälestusmärgist mandri poole. Sõiduteedele tuleb läbivalt kaks pluss kaks sõidurada ja jalakäijatele rajatakse samatasandilised reguleeritud ülekäigud.
Tallinna Kommunaalameti tellimusel koostab Reidi tee rajamise eskiis- ja põhiprojekti AS K-Projekt. Projekteerimistööd peavad valmima 2016. aasta augustiks. Ehitustöödega plaanitakse valmis saada 2017. aasta lõpuks.
Mis muutub?
Reidi teele on kavandatud neli fooriga juhitavat ristmikku:
1. Pikksilma tn – Reidi tee;
2. Petrooleumi tn – Reidi tee;3. Uus-Sadama tn – Reidi tee;4. Ahtri tn – Jõe tn – Lootsi tn – Reidi tee.
Rajatav Reidi tee peaks plaanide kohaselt vähendama ummikud Pirita teel ja Narva maanteel ning lihtsustama oluliselt juurdepääsu Vanasadamale, kuhu aastas suundub üle 300 tuhande raskeveoki.
Liikluse hajutamine vähendab hinnanguliselt 20% liiklusõnnetuste toimumise riski kogu Reidi tee piirkonnas.
Teega vahetult külgnevas piirkonnas on suured maa-alad majanduslikult kasutamata või kastutuses ainult väikese intensiivsusega. Reidi tee parandab ligipääsu piirkonna kinnistutele ning mõjutab positiivselt eelkõige äriotstarbeliste kinnistute väärtust.
Projekti rahastamiseks kaasatakse EU fondide raha
Reidi teee rajamise kogumaksumuseks on plaanitud 8 500 960 eurot, millest 85% kaetakse Ühtekuuluvusfondist
Vabariigi Valitsuse 19.02.2015 korraldusega nr 93 kinnitatud perioodi 2014 – 2020 transpordi infrastruktuuri arendamise investeeringute kava kohaselt on Reidi tee ehituse abikõlblikuks.
Seotud lood
Ehitusvaldkonna digitaliseerimine on viimastel aastatel märkimisväärselt edenenud ning muutnud projektide juhtimise ja koostööprotsessid efektiivsemaks ja läbipaistvamaks.
Enimloetud
2
Vaata, kes olid kohal ja mis teemadel räägiti.
Viimased uudised
Et tulu jaguneks õiglaselt, objektid valmiksid ja loodus oleks hoitud
Hetkel kuum
Lisatud sektori 100 edukama ettevõtte edetabel
Vaata, kes olid kohal ja mis teemadel räägiti.
Tagasi Ehitusuudised esilehele