Ajastu võimsad märgid ei pruugi alati olla majanduslikult tasuvad, kirjutab ASi TREV-2 Grupp juhatuse esimees Erki Mölder.
Välismaailmast vaadates on Eesti suunanäitajaks e-riigina. Ent rahvuse ja rahva ühtsustunde jaoks on riigi füüsiline infrastruktuur bittidest ja baitidest märksa olulisem.
President Lennart Meri võttis enam kui tosin aastat tagasi ühes intervjuus tabavalt kokku meie väikese rahva olemuse – rahval on alati midagi vaja, mille üle ta võiks uhkust tunda ja millega ta võiks ennast samastada. Nendeks sümboliteks on sageli kujunenud meie spordisangarid, aga ka abstraktsemad mõisted nagu näiteks julgeolek, mis tagab vabaduse. Kuid on veel ka füüsilised sümbolid, mis on omal kombel lähedased kõigile ja puudutavad igaüht.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Eesti riik on maailma silmis suunanäitaja küsimustes, mis puudutavad kõike IT- ja e-eluga seonduvat. Kuid kas ka meile endile piisab teadmisest, et kõikjal on ülikiire internet ning enamik igapäevaeluks vajalikke teenuseid on kättesaadavad e-Eesti vahendusel. Võib-olla globaalses kontekstis on see tõesti piisav ja loob meie ettevõtjatele hea taustafooni läbilöögiks maailma turgudel, kuid rahvuse ja rahva ühtsustunde jaoks on meie riigi füüsiline infrastruktuur bittidest ja baitidest kordi olulisem.
21. sajandi alguse üheks märksõnaks on kogu maailmas liikumise kiirus ja mugavus. Ka paljud investeerimisfondid panustavad ainult neisse ettevõtteisse, mis asuvad maksimaalselt 2-3 lennu- või sõidutunni kaugusel. See on aja märk.
Kolm põhilist sümbolit.
Seotud lood
Saaremaa ettevõte OÜ Feizerton, mille kaubamärk Feirol on Eestis juba tuttav nii professionaalidele kui ka tavakasutajatele, on tegelenud enam kui 20 aastat kaablitoodete ja elektritarvikute arenduse, tootmise ja müügiga. Ettevõtte juhi Jüri Lemberi sõnul on neil turul omas nišis tugev positsioon, kuid samas on soov üha enam jõuda otse nii ehitusobjektidele kui ka lõpptarbijateni.