Autor: Marta Jaakson • 22. mai 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Mölder: teede sõidetavus on löögi all

AS TREV-2 Grupi tegevjuhi Erki Mölderi hinnangul tuleb täna, kui vähenenud on ELi keskkonnaehituse maht ja kärbitud kütuseaktsiisi osa teedeehituses, harjuda nn uue normaalsusega, mis seab löögi alla teede sõidetavuse.

„Olukorras, kus raha tegelik osakaal on juba täna sellest määrast väiksem ning ELi toetuseks mittekõlbulike teede rahastamine kriitilisel piiril, tähendab see kindlasti teede sõidetavuse löögi alla seadmist ja kindlasti ka ohtu sektori tööhõivele,“ nentis Mölder.

Ta selgitas, et ehitussektoris tegutsevad täna tugevad ja riskijuhtimist hindavad ettevõtted, mis on juba kindlasti arvestanud sellega, et teatud mahus välisrahastus väheneb. See tähendab tema hinnangul suuremat paindlikkust, nii objektide valikul kui ka tööjõu küsimustes.

Enim ebakindlust on Mölderi sõnul ennekõike taristuehituse sektoris ja sellega seotud tegevusaladel. Kuna valitsus otsustas hiljuti siduda kütuseaktsiisist lahti teede investeeringuteks ja teehoiuks määratud raha, siis enam ei ole riigil kohustust suunata sinna kütuseaktsiisist 75 protsenti.

Muutustega kohanemiseks on TREV-2 loobunud pea kõikidest mittestrateegilistest tegevussuundadest.

Eelmise nädala lõpus teatas TREV-2 Grupi AS, et käive oli tänavu esimeses kvartalis 6,2 miljonit eurot, langedes mullusega võrreldes 52 protsenti. Mölder selgitas, et põhiosa käibe langusest tõi ELi toetuste märgatav vähenemine, lisaks oli languse taga üldehituse tütarettevõtte müük ja üldine mahtude kahanemine ehitussektoris.

Mölder märkis, et firma oma finantsprognoose ei avalikusta, ent kindlasti väheneb mullusega võrreldes käive, sest keskkonnaehituse mahud vähenevad märgatavalt. Sellelt aastalt ootab Mölder positiivset netotulemust.

„Pikemas perspektiivis võib öelda, et see aasta on nn uue normaalsuse esimene aasta. Ilmselt jäävad taristuehituse mahud ka järgmistel aastatel selle aastaga võrreldavale tasemele,“ nentis Mölder.

TREV 2 selle aasta suuremad projektidTartu idaringtee ehitusala projekteerimine

Valgejõe-Rõmeda teelõikude (nn Viitna ümbersõit) tööde lõpetamineTopi liiklussõlme ehitus LaagrisMuuga sadama tööd raudteedelSuurupi ja Vääna-Jõesuu vee- ja kanalisatsioonitorustike ehitustöödViljandi vanalinna torustike rekonstrueerimine.

Liitu Ehitusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Ehitusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Teeli RemmelgEhitusvaldkonna juhtTel: 51 23 770
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51 990 655
Helen PaapsiReklaamimüügi projektijuhtTel: 5880 7785