Advokaadibüroo Lextal vandeadvokaat Alar Urmi sõnul on Eesti kindlsutusfirmade tooted ehitusriskide kindlustamiseks liialt keerulised ning enamasti pole selge mida lepingud katavad.
"Ehitajatele loodud kindlustustooted on tehtud keerulisteks ja enamik punktidest on vaieldavad. Enamik juhtumite puhul makstakse raha ära ja järgneb teadmatus, mida sellest saadakse ja millal juhtumite puhul raha tagasi saadakse," märkis Urm Raamatupidaja.ee seminaril "Ehitusriskide kindlustamine".
Kindlustuslepigute puhul tuleb Urmi sõnul tuleb kindlustuslepingute puhul lähtuda lepingupunktide sõnastuse selgusest.
"Kuut lauset on võimalik kirjutada ka lahti 13-le leheküljele. Mida pikem ja segasem on lepingupunktide sõnastus ja lepingu tekst, seda rohkem kohti mida hiljem rünnata. Risk vaidlustuste küüsi jääda on suurem. Tuleb nõuda lihtsaid ja selgeid sõnastusi," rõhutas Urm.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Ehitusriskide kindlustamisel on võimalik kasutada CAR kindlustust (construct all risks - ehituse kõik riskid, toim).
Urmi sõnul pole CAR kindlustus selline toode, mida pakutakse tüüpiliste tooodetena tänases Eestis. Ehitusriskide kindlustatamisel on tuleb peamisd ehitusriskid ise ära kaardistada ning seejärel need mainima ära ka lepingute tüüptingimustes.
Urm kutsus üles ehitajaid tegema koostööd Eesti Ehitusettevõtjate Liiduga ning määrata ära ehitusriskide kindlustusleopingute üldtingimused. Seejärel koos erialaliiduga minna kindlustusfirmade juurde ning lasta pakkuda hinnad.
"Selline olukord, kus erialaliitude kaudu pannakse paika ehitusriskide kindlustuslepingute tüüptingimused, on euroopas, eriti Inlgismaal ja Saksamaal väga levinud. Ei näe praegu takistusi, miks ei võiks seda teha ka EEEL. See looks kindlasti ehitajatele selgemad ning mõistlikumad tingimused ehitusriskide kindlustuslepingute puhul," märkis Urm.
Seotud lood
Elektrimaterjalide hulgimüüja
W.EG. Eesti ja kaablitootja
Prysmian Group Baltics tarnisid 2025. aastal raudteeühenduse Rail Baltica põhitrassi esimese lõigu ehituseks vajalikud kaablid. Kokku toimetati objektile 48 suurel trumlil 24 kilomeetrit keskpingekaablit, mida kasutatakse raudtee põhitrassi elektrivarustuse ja alajaamade ühendamiseks ning side- ja juhtimissüsteemide toiteks.