Suuremat ekspordivõimekuse potentsiaali võib näha sektorisiseses koostöös erinevate ettevõtjate vahel, leiab Swedbanki ehitusmaterjalide tööstuse sektori juht Mats Toots.
Tootsi sõnul võidavad tõhusamat koostööd tehes kõik tootjad, sest ploki või seinapaneeli müümise asemel õnnestub müüa suurem osa majast.
„Koos on tihtipeale ka lihtsam eksportida ja mõneski projektis, kus üksi jalga uksevahele ei saa, õnnestub koostöös palju rohkem saavutada. Lisaks saab protsessi käigus jagada erinevate osapoolte parimaid praktikaid ja nii areneb kogu sektor,“ selgitas Mats Toots Swedbankist.
Artikkel jätkub pärast reklaami
„Tegemist on esimeste sammudega, kuid pretsedendid on loodud ja see on julgustav - näen siin jätkuvat võimalust ka lõunanaabritest eristumiseks. Koostöö nõuab senise konkureerimise asemel uut lähenemist. Loodetavasti oleme Eesti kirjandusklassikast õppinud ja oskame Andrese ja Pearuna üksteisega võitlemise asemel jõud ühendada ning kokkuvõttes turult suurema saagi lõigata,“ lisas ta.
Seotud lood
Ehitusmaterjalide tootjad on leidmas järjest rohkem võimalusi ekspordiks - seda vaatamata oma ajalooliselt peamiselt kohalikule turule keskendunud valdkonnale, leidsid sektori ettevõtjad.
PAROC® toob ehitusturule uue toote – PAROC
Linio 10cc. Tegemist on kaasaegse kivivilla soojusisolatsiooniplaadiga fassaadide jaoks (ETICS), mille mõlemad pooled on juba tehases kruntvärviga kaetud. See lahendus aitab ehitusplatsil tööd tõhusamalt korraldada, säästes paigaldusaega ja vähendades liimikulu.