Suuremat ekspordivõimekuse potentsiaali võib näha sektorisiseses koostöös erinevate ettevõtjate vahel, leiab Swedbanki ehitusmaterjalide tööstuse sektori juht Mats Toots.
Tootsi sõnul võidavad tõhusamat koostööd tehes kõik tootjad, sest ploki või seinapaneeli müümise asemel õnnestub müüa suurem osa majast.
„Koos on tihtipeale ka lihtsam eksportida ja mõneski projektis, kus üksi jalga uksevahele ei saa, õnnestub koostöös palju rohkem saavutada. Lisaks saab protsessi käigus jagada erinevate osapoolte parimaid praktikaid ja nii areneb kogu sektor,“ selgitas Mats Toots Swedbankist.
„Tegemist on esimeste sammudega, kuid pretsedendid on loodud ja see on julgustav - näen siin jätkuvat võimalust ka lõunanaabritest eristumiseks. Koostöö nõuab senise konkureerimise asemel uut lähenemist. Loodetavasti oleme Eesti kirjandusklassikast õppinud ja oskame Andrese ja Pearuna üksteisega võitlemise asemel jõud ühendada ning kokkuvõttes turult suurema saagi lõigata,“ lisas ta.
Seotud lood
Ehitusmaterjalide tootjad on leidmas järjest rohkem võimalusi ekspordiks - seda vaatamata oma ajalooliselt peamiselt kohalikule turule keskendunud valdkonnale, leidsid sektori ettevõtjad.
Kui räägitakse ärikinnisvarast, pööratakse enamasti tähelepanu selle asukohale, suurusele ja siselahendusele. Katuse peale mõeldakse sageli alles viimases järgus. Ent katus ei ole pelgalt funktsionaalne element, mis kaitseb vihma ja tuult eest. Tänapäevane katus on osa hoone toimivusest, energiatõhususest ja visuaalsest kuvandist. Kuidas teha katuse puhul tark otsus? Miks on oluline lähtuda kvaliteedist, mitte ainult hinnast? Ja mis rolli mängib katus ettevõtte jätkusuutlikkuses?