Hoogsalt planeeritavad uued kaubanduskeskused ja Eesti tarbija rahakott sunnib arendajaid innovatsioonile.
Teemal analüüsib 1Partner Kinnisvara juhtiv partner Aivo Hallist.
"Juba tänane Tallinnas kaubanduspindade hulk on selline, mis seab kahtluse alla kõikide täna olemasolevate kaubanduskeskuste helge tuleviku," leiab Aivo Hallist. "Kui kaubanduspindu veel juurde tuleb, peavad turul aset leidma olulised muutused."
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kaubakeskuste arendjad-omanikud peavad tooma keskustesse uusi kaubamärke, uusi müügikontseptsioone. Olulised muutused seisnevad eelkõige kaubanduskeskuse üürnike kvalitatiivses arengus ning nihkes kaubandus-teenindus-meelelahutuskeskusteks arenemise suunas.
Võimatu pole seegi, kui näeme sel kümnendil mõne tänase kaubanduskeskuse lammutamist. See puudutab eeskätt ebasoodsa asukohaga keskusi, kus on probleeme klientide mugava juurdepääsuga ja seetõttu ei ole keskusesse võimalik leida ei ostjaid ega ka häid üürnikke.
"Võime tõmmata lihtsa paralleeli pankadega. Veel kümmekond aastat tagasi ei pidanud pangad vajalikuks tuua esindusi kaubanduskeskustesse. Täna aga suletakse just kaubanduskeskustest eemalejäävaid ja seetõttu inimeste igapäevastest liikumisteedest kõrvalejäävaid kontoreid," kirjeldab Hallist lähimineviku arenguid.
Keskuste vahel toimuv võitlus klientide pärast ja suuremahulised arendusplaanid sunnivad arendajaid juba täna oluliselt pingutama, et lähiaastate kaubandusturu konkurentsist võitjana välja tulla. Peamiseks võitjaks on selles protsessis tarbija, kelle valikuvõimalused laienevad ja ostlemise mugavus suureneb.
Artikkel jätkub pärast reklaami
1Partner Kinnisvara on Eesti üks juhtivatest kinnisvarafirmadest. Ettevõtte põhiteenused on kinnisvara vahendus, -hindamine, ehitamine ning investeeringute juhtimine.
Seotud lood
Saaremaa ettevõte OÜ Feizerton, mille kaubamärk Feirol on Eestis juba tuttav nii professionaalidele kui ka tavakasutajatele, on tegelenud enam kui 20 aastat kaablitoodete ja elektritarvikute arenduse, tootmise ja müügiga. Ettevõtte juhi Jüri Lemberi sõnul on neil turul omas nišis tugev positsioon, kuid samas on soov üha enam jõuda otse nii ehitusobjektidele kui ka lõpptarbijateni.