• 02.04.12, 12:50
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ärikinnisvara turul puudub likviidsus

Asukoha tõttu on Eesti EfTEN Capitali tegevjuhi Viljar Araka sõnul globaalses mõistes nii perifeeria riik, et siia tulevad investeerima parimal juhul vaid lähiriikide institutsioonid.
“Eks jäämegi heal juhul Skandinaavia ja Venemaa pärusmaaks,” tõdes ta.Ka East Capital Real Estate’i juhatuse liige Martin Otsa jagab arvamust, et 95%-lise tõenäosusega ei  hakka  Kesk-Euroopa  fondid  kunagi  meie  kinnisvarasse investeerima. Ta usub, et edaspidigi müüakse ja ostetakse siin omavahel ning toimub lihtsalt selekteerimine, kes tegeleb rohkem näiteks kaubanduspindadega ja kes büroopindadega.Samas kinnitavad erandid reeglit. Peamiselt Prantsusmaa ja Itaalia investorite raha koondava Colonna Kinnisvara OÜ juhatuse liikme Marek Õunamägi sõnul on nende riikide investorid Eestist endiselt huvitatud. Idapoolsete investorite huvi kinnitas ka Capital Mill OÜ Partner Marko Kull.
Eesti marginaalne turg. Euroopa ja Põhjamaade kinnisvarainvesteeringute turul moodustab Eesti oma eelmise aasta 250 miljoni eurose käibega vastavalt 0,2 ja 1,5%. Mahust ligi poole andis näiteks Kristiine keskuse müük. Küsimusele, miks keegi Eesti fondidest ei tahtnud Kristiine keskust osta, vastas Arakas: “Kui suured poisid tulevad siia korvpalli mängima, siis me istume ka tribüünile ja sööme popkorni.”
Kulli kinnitusel on praegu siiski parem seis kui paar aastat tagasi, lisaks saab iga mõistlik projekt ka pangalt rahastust. Samas tunnistas ta, et olukord pole tõepoolest selline, kus astud uksest sisse ja kõik teevad pakkumisi. Kuigi hinnatase on investoritele atraktiivne, tõdes ka Otsa, et kõik oleneb sellest, kui palju ollakse nõus müüma.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Loe lähemalt Äripäeva paberlehest

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.09.25, 16:14
Kaabli kvaliteet ei ole silmaga nähtav, aga tagajärjed võivad olla valusad
Saaremaa ettevõte OÜ Feizerton, mille kaubamärk Feirol on Eestis juba tuttav nii professionaalidele kui ka tavakasutajatele, on tegelenud enam kui 20 aastat kaablitoodete ja elektritarvikute arenduse, tootmise ja müügiga. Ettevõtte juhi Jüri Lemberi sõnul on neil turul omas nišis tugev positsioon, kuid samas on soov üha enam jõuda otse nii ehitusobjektidele kui ka lõpptarbijateni.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele