1. jaanuarist muutunud erimärgistatud kütuse regulatsioon ei luba kasutada teede hooldus- ja ehitustöödel erimärgistatud kütust.
Saabunud lumega viivad teehooldustöid läbi erinevad ettevõtted ning oma teenust pakuvad ka põllumehed. Maksu- ja tolliamet teatab, et kuigi põllumeestel on õigus kasutada maksusoodustusega erimärgistatud kütust, siis ei ole see lubatud teehooldustöid läbi viies.
„See tähendab, et soodsama kütuse kasutamine põllumajandustehnikas on põllumajandust mitte puudutavates tegevustes keelatud. Lumekoristustööd ei kuulu põllumajandusvaldkonda, mistõttu ei ole lume lükkamine erimärgistatud kütust kasutava põllumajandustehnika abil lubatud,“ märgib MTA oma teates.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Amet lisab, et „erimärgistatud kütuse kasutamise piirangute eesmärk on tagada aus konkurents teiste teehooldusettevõtetega. Kütuse korrektset kasutamist kontrollivad pisteliselt Maksu- ja Tolliameti ametnikud, kes lähtuvad reididel eelkõige mõistlikkuse põhimõttest - kedagi, kes on ootamatu tuisu korral kohalikule omavalitsusele appi tõtanud, pole siiani trahvitud. Kui isikul on aga teehoolduse alane leping ja traktori paagis on erimärgistatud kütus, on ilmne, et tegemist on juba äritegevuse ehk ebaõiglase konkurentsiga.“
Seotud lood
Tänavapuhastuse ASi juhataja Vello Kink rääkis saatele "Aktuaalne kaamera. Nädal", et majanduslikult on firmale kasulikum, kui autod seisavad platsil.
Käesoleval aastal on Maksu- ja tolliamet alustanud proovide võtmist ehitusobjektidel kasutatavatest masinatest, millel varasemalt oli lubatud kasutada erimärgistatud vedelkütust.
Uus, ETA sertifikaadiga kinnitatud PAROC CGL 20cy lahendus on mõeldud maa-aluste garaažide ja külmade keldrilagede soojustamiseks ja tulekaitseks nii uutes kui ka olemasolevates hoonetes.