Maksu- ja tolliameti andmetel on sel aastal kontrollimise käigus juba keelatud erimärgistatud diiselkütuse kasutamist avastatud.
Ehitusobjektil kontrollitakse masinaid pisteliselt
„Olenevalt operatsioonist kontrollitakse kas kõiki sõidukeid (masinaid) või osasid (nt need, mis objektil parasjagu töötavad, varasemate rikkumiste vm tunnuste alusel),“ märgib Maksu- ja tolliamet kirjalikus vastuses Äripäevale.
Ehitusettevõtjad näevad siinkohal erimärgistatud kütuse kasutamise osas riski.
Ehitusettevõtte Kaurits OÜ juhatuse liige Mati Kalme hinnangul leidub turul palju riskijaid, kellel on erimärgistatud kütust ühel või teisel moel varutud ning kasutavad seda edasi.
„See on ju puhas võit ja samas väga ebaaus konkurents,“ märgib Kalme. „Tänases turuseisus võidavad jätkuvalt need, kes ühel või teisel moel seadusi rikuvad või eiravad,“ hindab Kalme ehitusturu olukorda peale erimärgistatud kütuse kasutamise korra muutust.
Kui ehitusobjektil töötab korraga mitu ettevõtet peatöövõtja- ja alltöövõtja näol, siis taolistel juhtudel vastutuse võtmise osas kindlat praktikat pole. Maksu- ja tolliameti sõnul selgitatakse see menetluse käigus, kuna seda ei saa ette määrata.
1. jaanuarist 2012 muutus erimärgistatud kütuse soodustuse regulatsioon, mille järgi kadus erimärgistatud vedelkütuse kasutamise õigus paiksetes mootorites ning kaevandus-, metsandus- ja ehitustöödel. See mõjutab kõiki ehitusettevõtjaid ja teehooldajaid, kellele erimärgistatud kütuse soodustus seni kehtis.