Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumis toimunud konkursil valiti loodava riikliku aktsiaseltsi Eesti Teed juhatuse esimeheks Olari Karlson, kes alustab uuel töökohal 1. jaanuarist 2012.
Tartu Ülikooli majandusküberneetika haridusega Olari Karlson on sündinud 3. septembril 1970 ja on seni töötanud finantsjuhina pangandus-, tootmis- ja logistikaettevõtetes. Praegu töötab ta finantsjuhina aktsiaseltsis JELD-WEN Eesti AS.
„Eesmärk on selge - muuta Eesti teehooldus efektiivsemaks ja liiklus turvalisemaks“, ütles oma uuest ametist rääkides Olari Karlson.
Valitsus andis 1. septembril majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Partsile volituse ühendada viis piirkondlikku riigile kuuluvat teehooldefirmat üheks ettevõtteks.
Plaani kohaselt ühinevad selle aasta lõpuks aktsiaseltsid Tartumaa Teed, Virumaa Teed, Võrumaa Teed, Saaremaa Teed ja Pärnumaa Teed uueks äriühinguks AS Eesti Teed.
Ühisettevõtte äriplaan ja investeeringute kava on hetkel väljatöötamisel. Ühe esimese teemana tuleb läbi analüüsida võimalused talihoolde eritehnika muretsemiseks, näiteks kaalumisel on võimsate lumerootorite soetamine, mis suudaks tugevate lumetormide ajal tagada liikluse rasketes ilmaoludes ning eriolukordades üle Eesti.
Viie ettevõtte kavandatav käive on sel aastal kokku ligi 21 miljonit eurot ning kokku töötab neis ligikaudu 400 inimest. Ühendamise majanduslik efekt tuleb eelkõige administratiiv- ja tugiteenuste kulude kokkuhoiust, tööjõu ja masinapargi ühendamisest.
Riigi omandisse jäänud teehooldefirmade aktsiate müügiplaan eelmisel aastal ei õnnestunud ostusoovijate puudumise tõttu. Juhtumi analüüsist kasvas välja otsus riigile kuuluvad teehooldefirmad ühendada.
Seotud lood
TREV-2 Grupp juhatuse liikme Lembit Makstini kinnitusel on teehoolduse suunamine erafirmadelt riigile samm tagasi ning kui loodav riigifirma saab endale ka näiteks pindamistööd, mis on praegu puhtalt vaba turg, võib öelda, et oleme tagasi Eesti NSVs.
Lemminkäinen Eesti juhi Sven Pertensi sõnul on riik arusaamatutel põhjustel asunud teehoolet taasriigistama.
Mõne aja pärast läheb ühendatud riigifirma tõenäoliselt uuesti erastamisele, kuid teede kvaliteedi osas ei päästa omandiline kuuluvus midagi, rääkis Eesti Arengufondi nõukogu esimees Raivo Vare.
Valitsus andis majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Partsile volituse ühendada viis piirkondlikku riigile kuuluvat teehooldefirmat üheks ettevõtteks, mille tänavuseks käibeks plaanitakse 21 miljonit eurot.
Kui räägitakse ärikinnisvarast, pööratakse enamasti tähelepanu selle asukohale, suurusele ja siselahendusele. Katuse peale mõeldakse sageli alles viimases järgus. Ent katus ei ole pelgalt funktsionaalne element, mis kaitseb vihma ja tuult eest. Tänapäevane katus on osa hoone toimivusest, energiatõhususest ja visuaalsest kuvandist. Kuidas teha katuse puhul tark otsus? Miks on oluline lähtuda kvaliteedist, mitte ainult hinnast? Ja mis rolli mängib katus ettevõtte jätkusuutlikkuses?