Maanteeamet, Eesti Energia ja ehitusfirma Nordecon katsetavad Narva-Mustajõe teel turbapinnaste kindlustamist põlevkivituhaga ning lähiajal algavad samasugused katsetused ka Lääne-Virumaal Simuna lähedal.
Klassikaline tehnoloogia näeb ette, et turbapinnasele teemulde ehitamiseks tuleb turvas välja kaevata ja asendada kruusa või killustikuga, ent see on kallis, vahendas "Aktuaalne Kaamera".
Narva lähistel katsetatava tehnoloogia abil lisatakse turbapinnasele põlevkivituhka. See stabiliseerib teemulde ja aitab kokku hoida loodusvarasid. Põlevkivituhk asendab tee-ehituses betooni.
Euroopa Liidu Life+ programmist rahastatav projekt läheb maksma 2,7 miljonit eurot.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
AS-i Nordecon juhatuse liikme Erkki Suurorgi jaoks pakub antud projekt huvi kahel põhjusel.
Tänavu algab Eestis eksperimentaalne teedeehitus, kus kasutatakse põlevkivituhka. Kui kõik läheb edukalt, sellest saab uus sõna tee-ehituses.
Kevadel hooldame niidukeid ja õlitame terrasse, aga puitfassaadi hooldamine ei tule sageli mõttessegi ning ega see polegi iga-aastane töö. Ent kui fassaadihooldus jääb pikalt tegemata, võib peagi ees oodata voodrilaudade vahetus, mis on suur ja kulukas ettevõtmine ka siis, kui otsustad seda oma jõududega teha.