Maanteeamet, Eesti Energia ja ehitusfirma Nordecon katsetavad Narva-Mustajõe teel turbapinnaste kindlustamist põlevkivituhaga ning lähiajal algavad samasugused katsetused ka Lääne-Virumaal Simuna lähedal.
Klassikaline tehnoloogia näeb ette, et turbapinnasele teemulde ehitamiseks tuleb turvas välja kaevata ja asendada kruusa või killustikuga, ent see on kallis, vahendas "Aktuaalne Kaamera".
Narva lähistel katsetatava tehnoloogia abil lisatakse turbapinnasele põlevkivituhka. See stabiliseerib teemulde ja aitab kokku hoida loodusvarasid. Põlevkivituhk asendab tee-ehituses betooni.
Euroopa Liidu Life+ programmist rahastatav projekt läheb maksma 2,7 miljonit eurot.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
AS-i Nordecon juhatuse liikme Erkki Suurorgi jaoks pakub antud projekt huvi kahel põhjusel.
Tänavu algab Eestis eksperimentaalne teedeehitus, kus kasutatakse põlevkivituhka. Kui kõik läheb edukalt, sellest saab uus sõna tee-ehituses.
Tallinna südamesse, otse sadama kõrvale, kerkib kaasaegne äri- ja elukondlik kvartal. Projekti arendab US Real Estate, ehitussüvendi peatöövõtjaks on Bildgren Ehitus ning automatiseeritud jälgimissüsteemide paigaldusel osales GEO-Instruments Polska – automatiseeritud geotehniliste, konstruktsioonide ja keskkonnaseire süsteemidele spetsialiseerunud ettevõte, mis pakkus terviklikku mõõtelahendust keerukate geotehniliste tööde teostamiseks kaevetööde toestamise käigus.