• 16.05.11, 10:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Suvilaküla lennujaama tagant kaob

Valitsus kinnitas möödunud neljapäeval Tallinna Lennujaama aktsiakapitali suurendamise mitterahalise sissemaksega seitsme kinnistu näol. Lennujaam vajab ruumi laienemiseks. Ühtlasi kaob sellega õhuvärava taga asuv suvilaküla.
Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Partsi ettepanekul teeb riik Tallinna Lennujaama aktsiakapitali 1,4 mln eurose mitterahalise sissemaksega seitsme kinnistu näol kogupinnaga 40 hektarit.
Aktsiakapitali suurendamisega paraneb omakapitali struktuur, mis teeb lennujaama ministeeriumi teatel investoritele atraktiivsemaks teha. Maatükid on osa maa-alast, millele planeeritakse Tallinna lennujaama lennuliiklusala laiendust.
"Need on peamiselt lennujaama taha jäävad maa-alad, kus täna asuvad suvilad. See samm on vajalik, et lennujaam saaks täita oma strateegilisi arengueesmärke ehk lennureisijate ja lennukauba teenindamiseks vajalike laienduste - infrastruktuur ja toetavate teenuste - rajamisega," selgitas minister Logistikauudised.ee-le.
"Minu jaoks on see meelepärane otsus, et Tallinna Lennujaam hakkab laienema aladele, kus on täna need niinimetatud datšad. Kui Tallinna saabud ja näed õhus seda suurepärast suvilarajooni, on kurb küll. Õige pea see rajoon kaob sealt," selgitas peaminister Andrus Ansip.
Tallinna Lennujaama arengukava näeb ministri sõnul ette 20 aasta jooksul reisijate arvu kasvu 6,5 mln reisijani aastas. "See on tänases asukohas võimalik maksimum. Kas me reaalselt selle numbrini jõuame, kes seda teab," täpsustas Parts. Järgmise viie aasta jooksul peaks lennujamaa reisijate arv kasvama 3,3 mln reisijani ehk enam kui kahekordsele mullusele tasemele.
Lisaks võimaldavad maa-alad arendada muid lennunduse ja lennujaamaga seotud ärisid. „Meil on mitmeid huvitavaid projekte portfellis, lennujaam on atraktiivne nii investeeringute ja töökohtade meelitamiseks, aga neist on täna veel vara rääkida, kuid ka see on ajend maa-ala laiendamiseks," lisas Parts.
Mullu 1,4 mln reisijat teenindanud õhuvärav sihib sel aastal tulemuseks 1,8 mln reisijat ehk 2008. aasta tipptaset. Esimesel neljal kuul kasvas reisijate arv 35% võrra.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 01.10.24, 12:03
Ehitusfirma Rand & Tuulberg kestlikkuse juht August Kompus: ärme tekita rohepaanikat, vaid räägime kaasa
2025. aasta esimesel poolel võetakse Eestis vastu kliimakindla majanduse seadus ehk kliimaseadus, mis hakkab tulevikus otseselt mõjutama ka ehitusturgu. „Peame mõistma, et maailm muutub, ehitusturg muutub, kliimaseadus tuleb ning praegu on viimane aeg selles protsessis kaasa rääkida,” ütleb ehitusfirma Rand & Tuulberg jätkusuutliku ettevõtluse ehk kestlikkuse juht August Kompus.

Viimased uudised

Uudised
  • 09.10.24, 10:54
Merko ehitatav Hampton by Hiltoni hotell esitleb tube
Uudised
  • 09.10.24, 10:01
Kes on suuremad maksuvõlglased ehitusmaterjalide tootjate seas?
Juht: ajatatud maksuvõlg on ka üks võimalik viis parandada ettevõtte likviidsust, isegi kui see on kallis viis
Uudised
  • 09.10.24, 09:36
Tallinna Ehitustrust alustab Telliskivi linnakus 2 hoone rekonstrueerimisega
Uudised
  • 08.10.24, 19:00
Taristuehituse dilemma: teedeehitus kuivab, teised ei kurda
Ekspert: Eesti teedel on Rootsi tasemele langemiseks veel palju ruumi
Ajakiri
  • 08.10.24, 16:00
Ehitaja ajakiri oktoober 2024
Uudised
  • 08.10.24, 11:57
Vaata, milliseks kujuneb Krulli kvartal

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele