• 24.03.11, 09:04
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tehnikakõrgkool sai valmis unikaalse teekonstruktsiooni katseseadme

Tallinna Tehnikakõrgkooli ehitusteaduskonna rajatiste õppetool avab täna katseseadme, mis avab teekonstruktsioonide uurimisse Eestis uue mõõtme.
"Kui siiani uuriti materjalide käitumist ja omadusi üksikult, teistest eraldi, või algatati aastatepikkune jälgimistöö mingi maantee näitel, siis nüüd on seda võimalik teha kompleksselt ja kiiresti," kinnitas TTK rajatiste õppetooli assistent Sven Sillamäe. Seadme valmimine esimesest ideest teostuseni võttis aega umbes poolteist aastat.
Teekonstruktsiooni simulatsiooni seade koosneb siseruumi ehitatud metallkastist mõõtmetega 3,3m x 3,3m x 2,3m (võimalik kuni 2,8m) vastavalt laiused ning sügavus. Olemas on niisutussüsteem, millega muuta niiskusrežiimi vastavalt vajadusele ning tulemas on külmutusseade modelleerimaks talviseid olusid.
Koormust, mis on sarnane raskeveoki poolt tekitatuga, annab katseseadme peal hüdrosilinder. Konstruktsiooni sisse, erinevatesse kihtidesse paigaldatakse andurid monitoorimaks sealset olukorda, samuti kontrollimaks ettekirjutatud tingimuste täitmist (veetase- ja sisaldus, temperatuur).

Artikkel jätkub pärast reklaami

Katseseadmest on kasu teedeehituses kasutatavate materjalide ja ehituse kvaliteedi üle otsustamisel. Näiteks, kuidas võiks kasutada hetkel jääkide nimistusse kuuluvaid materjale nagu aheraine ja paekiviliiv.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 12.08.25, 11:39
TalTechi uuring kinnitab: Airoboti niiskustagastusega soojusvaheti on Eesti kliimas kõige tõhusam
Eestis on aastaid püsinud arusaam, justkui plaatsoojusvahetid, eriti niiskustagastusega ehk ERV-tüüpi seadmed, ei sobi meie kliimasse. Levinud on hirm, et need külmuvad talvel ja ei ole energiatõhusad. See müüt pärineb ajast, mil turul levisid odavad ristvoolu vahetid, mille kasutegur oli madal ja automaatika olematu. Tänapäeval on see eelarvamus ajale jalgu jäänud.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele