Pankrotistunud AS Glaskeki kohtutäiturid on pannud müüki 155 miljoni kroonise alghinnaga ettevõtte Tartu ja Tallinna tehased.
Tartumaal Tähtvere vallas asuva Tartu tehase kinnistu alghind on 75 miljoni krooni, selgus ametlikest teadaannetest. Sama palju küsitakse ka Glaskeki Tallinnas Peterburi teel asuva hoonestatud kinnistu eest.
5 miljoni krooniga on pandud müüki Glaskeki kinnistu Narvas. Enampakkumisteadete kohaselt müüakse kinnistutel ja tehastes olev vallasvara eraldi ja see ei kuulu hinna sisse.
Glaskeki Tartu tehasele on AS Hansapank (Swedbank-toim.) kasuks seatud 70 miljoni kroonine hüpoteek ning Tallinna tehasele 90 miljoni kroonine hüpoteek sama panga kasuks. Narva kinnistule on seatud 15 miljoni kroonine hüpoteek.
Kirjalike enampakkumiste tähtaeg on 19. november. Samaks ajaks peab olema tasutud ka tagatisraha 5% enampakkumise alghinnast.
19. novembril saab esitada ka suulisi pakkumisi.
Seotud lood
Glaskeki juhatuse liikmeid võib oodata rahaline, aga ka kriminaalvastutus, kui leiab kinnitust pankrotihaldurite kahtlus, et klientidelt küsiti sada protsenti ettemaksu ajal, kui firma tüürimine pankroti suunas oli juba selge.
Eile hommikul kogunesid pankrotistunud Glskek AS võlausaldajad, et arutada nõuete üle, mida on kokku rohkem kui 358 miljoni krooni eest. Swedbanki nõue moodustab sellest ligi 310 miljonit krooni.
Täna alustab kohtust saneerimiseks loa saanud ligi 340 võlausaldajaga AS Glaskek oma varade ja kohustuste täpse nimekirja koostamist. Kunagi miljardikroonise aknatootja käive on praeguseks kukkunud üle kahe korra.
AS Glaskeki pankrotihaldurid müüvad korduval avalikul suulisel enampakkumisel Narvas Kulgu tänaval asuvat kolme kinnistut 2,5 miljoni kroonise alghinnaga.
Maja ehitamisel mõeldakse algusfaasis pigem vundamendi, katuse ja küttelahenduse peale ning sisustust hakatakse reeglina planeerima siis, kui parkett on paigaldatud ja seinad värvitud. Tegelikult kõlab nagu katastroofi valem, sest köök ei ole lihtsalt mööbel ja selle esimesi samme peab kindlasti kavandama juba ehitusjärgus. Miks? Majaehitaja Madis selgitab kohe välja.