Grand Kinnisvara tegevjuht Marek Kerna ei jaga oma arvamusavalduses seisukohta, et kinnisvara ostuga tuleks kiirustada ja hoiukroonid enne eurot "ära põletada".
Aastat 2010 on nimetatud euro-ootuste aastaks ja väga kummaline on lugeda kinnisvara analüüse, nagu ootaks ees järjekordne „segadus“. Taoliste analüüside põhilisteks argumentideks on igasugused statistilised näitajad ja kasvunumbrid ostu-müügi tehingute kohta, mida vürtsitatakse arvamuste ja vihjetega, et targem on kinnisvara osta krooni eest.
Öeldakse, et „kus lõpeb loogika, sealt algab statistika“ ja kui kasutada statistikat meelevaldselt - näiteks müügi huvides, siis kontekste tabades võib üllatada nii mõnegi numbriga. Eredaks näiteks siinkohal on Kreeka, kes lollitas kogu Euroopa ära.
Tarbija, kes mäletab 1992. aasta rahareformi saab aru, et raha väärtus ja hulk ei lange, sest vahetus ei toimu eelmise rahamassi likvideerimiseks, ehk siis eurodeks vahetatakse kõik kroonid, mis rahval on. Enne toonast rahareformi toimus paaniline „raha põletamine“, sest kõik teadsid, et vahetada sai ainult 1500 rubla 150 eesti krooni vastu.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kuna majandus on hakanud näitama kosumise märke, on kasulik targalt tarbijalt erinevate müügivõtetega raha välja meelitada. Sellele sekundeerib loomulikult statistika ja peagi saabuv euro. Kes ei tahaks saada osa orgiast, kui suudetakse meelitada turule ligi 100 miljardit hoiustatud raha?
Kinnisvarasektoris on tekkinud müügimehed, kes üritavad selgeks teha, et praegu on õige aeg osta, sest hinnad hakkavad kohe jälle tõusma. Paraku unustatakse ära 120 000 töötu olemasolu, mis statistiliselt määrab iga viienda inimese.
Ei ole mõtet tekitada järjekordset buumipaanikat ning kinnisvaras tegutsejatelt ootaks rohkem objektiivsust, mitte vaid müügimehe soravat juttu. Kinnisvaravaldkond eeldab kainet ja tasakaalukat mõtlemist, et ei korduks järjekordne kollaps.
Seotud lood
Saaremaa ettevõte OÜ Feizerton, mille kaubamärk Feirol on Eestis juba tuttav nii professionaalidele kui ka tavakasutajatele, on tegelenud enam kui 20 aastat kaablitoodete ja elektritarvikute arenduse, tootmise ja müügiga. Ettevõtte juhi Jüri Lemberi sõnul on neil turul omas nišis tugev positsioon, kuid samas on soov üha enam jõuda otse nii ehitusobjektidele kui ka lõpptarbijateni.