AS Saint-Gobain Ehitustooted kuuluva Weberi äriüksuse (endine Maxit Estonia AS) tegevjuht Viktor Valkiainen kinnitas, et Henkeli uue tehase avamine on positiivne sõnum kogu ehitusmaterjaliturule ning omanikud on teinud väga õige otsuse.
„Investeeringu seisukohalt on optimaalne aeg turul kanda kinnitada, sest hinnad on madalad ja ehitus odav. Kontsernil raha on ja kui tahetakse Eesti turul olla, siis oma tehasega on löögijõud ikkagi tugevam kui vahendaja rollis olles,“ rääkis Valkiainen. Tema sõnul pole vahendustegevus enam efektiivne, pealegi on õige mitmetel tootjatel Eestis oma tehased. „Henkeli Ceresit pole ju uus kaubamärk. Küllap on oodatavad mahud sellised, et odavam on toota siin, mitte tuua Poolast. Nii et tegemist on ka logistilise efektiga,“ märkis ta.
Valkiaineni sõnul ei ole Weberi jaoks olulist vahet, kas konkurente on turul 10 või 15. „Rahvaste sõprus Eestis on selline, et kõik meie vastu ehk kõik meie turule,“ muheles ta ja lisas et Saint-Gobaini põhisõnum on endiselt toota häid materjale, aga odavamalt: „Meie Henkelit ei karda, aga arvestame nendega ja peame lugu.“ Ehkki ehitussegude erinevates segmentides monopoolset seisundit pole kellelgi, arvas Valkiainen, et turu võitmine ei saa Henkelil kerge olema, kuna konkurents on tihe.
Valkiaineni hinnangul on Henkeli avatav tehas mitmes mõttes Eesti jaoks hea. „Kui investeeritakse Eestisse, tähendab - see investeering on siin ja jääb siia. Me võiksime kahelda, kui tegemist oleks mõne kolkast tulnud tundmatu tegijaga. Ceresit on turul tuntud ja see otsus on tehtud läbimõeldult. Ja miks me ei peaks Eesti turgu uskuma? Ehitus läheb edasi… Uue tehase avamine on igal juhul positiivne märk ka kogu ehitusmaterjalide turule tervikuna,“ sõnas ta optimistlikult.
Seotud lood
Ehitussegusid tootva Sakret OÜ kommertsdirektori Tiina Maari sõnul on Henkeli uue tehase käivitumine Eestis igati tervitatav.
Eelmisel nädalal käivitus Tartu Ravila tööstuspargis Henkeli Ceresit kaubamärgi all plaatimis- põranda- ja fassaadisegusid tootev tehas, mis läks maksma 60 miljonit krooni.
Kui räägitakse ärikinnisvarast, pööratakse enamasti tähelepanu selle asukohale, suurusele ja siselahendusele. Katuse peale mõeldakse sageli alles viimases järgus. Ent katus ei ole pelgalt funktsionaalne element, mis kaitseb vihma ja tuult eest. Tänapäevane katus on osa hoone toimivusest, energiatõhususest ja visuaalsest kuvandist. Kuidas teha katuse puhul tark otsus? Miks on oluline lähtuda kvaliteedist, mitte ainult hinnast? Ja mis rolli mängib katus ettevõtte jätkusuutlikkuses?