Ehitaja, pimestatuna terendavast suuremahulisest põhilepingust, tormas kohe pinnasetöid tegema. Masinad müttasid kolm kuud, kohalik lehtki kirjutas, et suve alguseks on parklad ja teedelt mahasõidud valmis.
Kuid siis saabus objektile vaikus - kolm aastat peatöövõtuga tegelenud teedeehitaja võlad alltöövõtjate ning karjääride eest kasvasid lumepallina ning tööd tuli seisma panna. Võlad kuhjusid, sest tellija ehitajale raha ei maksnud.
"Töid tegime üle 10 miljoni krooni eest, kuid ühtegi senti me selle eest Paldiski Sadamatelt siiani saanud ei ole," rääkis Metsa.
Kuid Koidula objekt pole ainuke pooltevaheline vaidlusobjekt, ka Paldiskisse 2008. aastal rajatud autoplatsi eest on Metsa kinnitusel neil siiani saamata ligi 7 miljonit.
"Antropov muudkui ajas takka, et ehitamisega on kiire-kiire, kuid hiljem rahaküsimise peale kõlas vaid kohe-kohe ja homme-homme. Me ei usu enam ühtegi sõna, mida nad räägivad," sõnas Metsa. Ka meenutas ta, kuidas Paldiski linnapea Jaan Mölder pidas korra ehituse juures kinni ja ütles meestele, et nagunii te töö eest raha ei saa. Nii läkski.
"Millegipärast hakkasid nad ise ehitama, meie seda neilt tellinud ei ole," lausus Paldiski Sadamate nõukogu esimees Aleksei Mürisep küsimusele Koidula projekti võlgade kohta.
Mürisepa positsioon oli, et töid on tehtud 3 miljoni eest ning nii palju ollakse nõus ka maksma. Asja näitlikustamiseks lisas ta: "See on sama asi, kui sa lähed ostma autot, mis maksab 100 000 krooni ja siis pannakse sinu teadmata lisavarustust juurde ja küsitakse hoopis miljon krooni. Aitäh, me ei taha sellist autot!"
Tema arvates pole Eesti Teede Grupi omanikud kõige ausamalt äri ajanud, sest neil on sarnaseid võlavaidlusi ka teiste firmadega. Paldiski autoplatsi rajamise eest tasumiseks on Mürisepa kinnitusel koostatud maksegraafik ja nad maksavad korrektselt pankrotihaldurile.