Riigikogu Roheliste fraktsiooni liikme Aleksei Lotmani arvates ei tasuks kiirustades ellu viia Saare maavalitsuse poolt välja pakutud ideed vähendada mereäärset ehituskeeluvööndi.
“Valitsuse prioriteedid ja ühiskonna tähelepanu on praegu muudel küsimustel, mis tähendab, et inimesed ei jälgi hetkel seda temaatikat ja otsus võib tulla läbimõtlemata,” ütles Oma Saarele Aleksei Lotman, kelle sõnul tuleks ehituskeeluvööndi vähendamise teemal algatada suurem avalik diskussioon ekspertide ja keskkonnaministeeriumi osavõtul.
Mai keskel pöördus Saare maavanem Toomas Kasemaa omavalitsuste poole ettepanekuga alustada menetlust saartel mereäärse ehituskeeluvööndi vähendamiseks kahesajalt meetrilt sajale meetrile, nagu see on mujal Eestis, et vähendada bürokraatiat.
Aleksei Lotmani sõnul on Kasemaa küsimus, et kas saarte ja mandri rannikud on siis erinevad, et vajavad erinevat ehitukeeluvööndi , on õigustatud. “Näiteks Läänemaa rannik ja Saaremaa lõunaosa rannik on väga sarnased,” märkis Lotman, viidates samas Põhja-Eesti ja Saaremaa põhjarannikule, mis on sootuks erinevad.
Seaduses ette nähtud ehituskeeluvööndi vähendamise protseduur üldplaneeringu kaudu on Lotmani sõnul mõistlik, vastuvõetamatuks peab ta aga praktikat, et keeluvööndit vähendatakse sageli jupphaaval detailplaneeringutega ehk siis üksikute kinnisvaraarenduste kaupa.
Seotud lood
Auto parkimine ei pea olema keeruline ja aeganõudev protsess. Entringo pakub sujuvat ja mugavat parkimiskogemust, mis garanteerib kiire läbipääsu parklasse. Entringo on Hansabi välja töötatud piletivaba parkimis- ja läbipääsusüsteem, mis võimaldab kliendil parkimisalale pääseda ilma füüsilisel kujul piletit omamata. Süsteemi on sisse ehitatud numbrituvastus, mis parkimisloaga numbrimärki tuvastades automaatselt tõkkepuu avab. See võimaldab inimesel kiiresti ja takistusteta parkimisalale jõuda. Entringo lahendust saab kasutada ka läbipääsu kontrollimiseks. Seda on võimalik seadistada nii, et alale pääsevad vaid selleks volitatud isikud.