Kukruse-Jõhvi uue teelõigu ehitusel hakati paigaldama geovõrku, mille maksumus 100 miljonit krooni moodustab teelõigu rajamise hinnast pea kuuendiku.
Ehitajapoolne projektijuht Veikko Vapper ütles Põhjarannikule, et võrgu peale veavad 60 veokit lähinädalatel ligikaudu kahe meetri paksuse katendi, mis koosneb kaevandustest ja karjääridest veetavast aheraine ja liiva segust. "Oleme arvestanud, et töö hakkab käima kahes vahetuses - 16 tundi jutti," lausus Vapper.
Maanteeameti ehitusosakonna projektijuhi Veiko Juudase sõnul kulub geovõrku 320 000 ruutmeetrit ning selle maksumus on ligi 100 miljonit krooni. Käibemaksu arvestamata moodustab see ligi kuuendiku kogu uue teelõigu rajamise hinnast.
Vapper ja Juudas kinnitasid, et kasutatav geovõrk, mis kujutab endast sünteetilist tööstuslikku tekstiili, on toodetud Prantsusmaal, mitte Hiinas nagu varem on spekuleeritud.
Seotud lood
Täna lõpetati pidulikult Eesti suurim ja kalleim tee-ehitusobjekt, 628 miljonit krooni maksma läinud uus Kukruse-Jõhvi teelõik.
Kui räägitakse ärikinnisvarast, pööratakse enamasti tähelepanu selle asukohale, suurusele ja siselahendusele. Katuse peale mõeldakse sageli alles viimases järgus. Ent katus ei ole pelgalt funktsionaalne element, mis kaitseb vihma ja tuult eest. Tänapäevane katus on osa hoone toimivusest, energiatõhususest ja visuaalsest kuvandist. Kuidas teha katuse puhul tark otsus? Miks on oluline lähtuda kvaliteedist, mitte ainult hinnast? Ja mis rolli mängib katus ettevõtte jätkusuutlikkuses?