Kukruse-Jõhvi uue teelõigu ehitusel hakati paigaldama geovõrku, mille maksumus 100 miljonit krooni moodustab teelõigu rajamise hinnast pea kuuendiku.
Ehitajapoolne projektijuht Veikko Vapper ütles Põhjarannikule, et võrgu peale veavad 60 veokit lähinädalatel ligikaudu kahe meetri paksuse katendi, mis koosneb kaevandustest ja karjääridest veetavast aheraine ja liiva segust. "Oleme arvestanud, et töö hakkab käima kahes vahetuses - 16 tundi jutti," lausus Vapper.
Maanteeameti ehitusosakonna projektijuhi Veiko Juudase sõnul kulub geovõrku 320 000 ruutmeetrit ning selle maksumus on ligi 100 miljonit krooni. Käibemaksu arvestamata moodustab see ligi kuuendiku kogu uue teelõigu rajamise hinnast.
Vapper ja Juudas kinnitasid, et kasutatav geovõrk, mis kujutab endast sünteetilist tööstuslikku tekstiili, on toodetud Prantsusmaal, mitte Hiinas nagu varem on spekuleeritud.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Täna lõpetati pidulikult Eesti suurim ja kalleim tee-ehitusobjekt, 628 miljonit krooni maksma läinud uus Kukruse-Jõhvi teelõik.
Rääkides Eestis valmivate kvaliteetsete uste ja akende tootmisest, ei saa üle ega ümber Haapsalu Uksetehasest. Ent pea 35 aastat järjepidevalt tegutsenud ettevõtte suund oleks võinud olla ka muu, sest esimese tootena valmistati tehases hoopis täispuidust kirst, mis tellimustööna Žiguli 09 katusel Soome sõidutati.