• 30.04.09, 16:56
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Majandusseis ohustab teetööde senist mahtu

OÜ-l Valga Teed on käsil Võru maantee hooldetööd. Paraku mõjutab halb majandusolukord sedagi valdkonda, kirjutab Valgamaalane.
Teehooldajatel algab 15. maist uus tegevusaasta. Selle tärminini tegutsetakse veel vana hooldelepingu järgi. Teisipäeval olid masinad ja mehed Võru maanteel enne Lepat ametis teetruubi vahetamisega.
«Vana truup oli kokku vajunud ja kuigi seda oli parandatud, ei saanud vesi läbi voolata ja tekkis pais,» lausus teemeister Leho Laik. Tema kinnitusel olnud seetõttu suur ala vee all. Teest välja võetud katkiste tsementrõngaste asemele paigaldatakse plastikust truup.
Laik ütles, et truup vahetatakse nii, et teed sulgeda pole vaja. Muidu peaks inimesed tema väitel Karula kaudu ringi sõitma, see oleks aga väga ebamugav. Töömehed juhatasid sõidukid seetõttu teisipäeval üht teepoolt mööda sõitma.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kord lasti läbi ühel, kord teisel sõidusuunal liiklejad. Troppe ei tekkinud. Pigem oli tülikas töö tegijail, sest ka ekskavaatorimees pidi end autode läbilaskmise ajal koomale suruma. Ega lahtise kraavi kaldal ukerdamine kerge olnud.
Ilmselt oli selline liiklemiskord sõitjatele meeltmööda, sest mitmed juhid lasksid tuuleklaasi alla ja tervitasid töömehi.
Leho Laik ütles, et nii Lepa kui enne Koikkülat tehtava truubi vahetus oli hooldelepingu sees. Samuti täidetakse äravajunud kohti ja osaliselt pinnatakse ka maanteed.
OÜ Valga Teed juhatuse esimees Tarmo Mõttus ütles, et lepingu alusel tehakse Valga maakonna riigimaanteedede hooldust aastatel 2001–2015. Hooldeaasta lõpeb 14. mail ja uus algab 15. mail. Töid tehakse teedekeskuse otsuse kohaselt, määrav on siiski raha.
«Raske aeg, sest tööd on odavad. samas ka huvitav aeg, sest ei tea, mis ees ootab. Loodan siiski, et uksi ei pea kinni panema ja teehooldele raha jätkub,» lausus Tarmo Mõttus.
OÜ-l Valga Teed on hooldada 1117 kilomeetrit riigiteid, millest 422 kilomeetrit on kõva- ja 693 kilomeetrit kruusakattega.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 21.08.25, 09:00
Argo Luhaste: hilinemised ja lisakulud on sageli seotud geotehniliste oludega
Suurbritannias aastatel 1970–1994 läbiviidud ehitusuuringust, milles analüüsiti hilinemiste ja eelarve ületamiste põhjuseid, selgus, et 40% ootamatutest hilinemistest ja lisakuludest olid seotud geotehniliste oludega. Ehitaja vaates tõusetub küsimus: mis saab siis, kui tegelik kohapealne geotehniline olukord osutub arvatust keerulisemaks?

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele