Kuigi ehitusmessidel osalemine on muutunud tootjatele koormavaks ja iga-aastaseks messiks ei pruugi ehitusmaterjalides olulisi uuendusi olla, püüavad korraldajad pakkuda ehitusmessil lahendusi majandusraskustest ülesaamiseks ning süstida messikülastajatesse optimismi tulevikus suhtes.
"Iga-aastased messid on muutunud tootjatele liiga koormavaks, samuti on ehitusmaterjalide puhul raske rääkida iga-aastastest olulistest uuendustest, mida ilmtingimata messil tutvustama peaks," rääkis Eesti Ehitusmaterjalide Tootjate Liidu tegevdirektor Enno Rebane Äripäeva lisale Ehitus. Siiski on tema hinnangul ehitusmessid vajalikud, sest nendel saavad kokku kahe poole vajadused. "Ühelt poolt soovivad tootjad-teenindajad tutvustada pakutavat ning teiselt poolt soovivad tarbijad-kliendid tutvuda pakutavaga," selgitas Rebane.
Samas tõi Rebane miinusena esile Eesti turu väiksuse, mis seab võimalustele piirid ja asjaolu, et ettevõtjate vajadused on erinevad. "Meie seisukoht messi korraldamise suhtes üle aasta seab kahtluse alla võimaluse mitmel korraldajal koos tegutseda," arvas ta. Ehkki konkurents on kahtlemata äärmiselt vajalik, saab siin oluliseks takistuseks Eesti suhteline väiksus. Rebane lootis, et ehk ikka leitakse täiesti uued lahendused, mis oleksid sobivad kõigile pooltele, kuid jätaksid ka võimaluse ehitamist ja ehitusmaterjale oma silmaga näha ning oma käega katsuda.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Jätkusuutlikkus ja rohelisus ei ole enam ammu nišiteema, vaid eeldus, et tootmis- ja ehitusettevõte saaks üldse rahvusvahelisel turul kaasa rääkida. See tähendab, et tootjal peab olema täielik ülevaade nii materjalide päritolust, tootmisprotsessist kui ka sellest, mis saab toodetest pärast nende elukaare lõppu.