Ehitusmaterjalide tootja Sakret OÜ eksportis 2008. aastal Põhjamaadesse rohkem kui 8,3 miljoni krooni eest erinevaid kuivsegusid.
Sakret alustas aktiivset laienemist Skandinaavia turule 2007 aasta lõpus. Eelmise aasta alguses Soomes alustas tööd firma Põhjamaade esindus.
Sakret OÜ peadirektori Andris Vanagsi sõnul toetas Skandinaavia suuna arendamist sealse ehitusmaterjalideturu stabiilsus. „Põhjamaades ei olnud meile sarnast kinnisvara- ja ehitusbuumi, seetõttu ei toimu praegu ka sellist kukkumist“, sõnas Vanags.
Hästi on Skandinaavias kaubaks läinud Sakreti plaatimissegud, vuugitäitesegud, silikoonid ning valitud krohvisegud, mainis Vanags.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Skandinaaviasse laienemise alguseks võib pidada 2007. aastal Mäos avatud Sakreti tehast, mis toodab ehitusmaterjale nii kohaliku kui ka eksporditurgude jaoks. „Eksport on Sakreti üks peamisi prioriteete 2009. aastal. Plaan on eksportida kuni 60% Mäo tehase toodangust, millele Eesti soodne geograafiline asend annab suuri eeliseid koostööks Skandinaavia riikidega“, rääkis Vanagas. Ta lisas, et Sakreti pikaajaline plaan on oma turuosa kasvatamine ja positsiooni tugevdamine Baltikumis ja Põhjamaades.
Sakret OÜ esindaja Skandinaavias Christian Simelius märkis, et juba mullu mais ületas Sakreti müük Põhjamaades firma esialgseid ootusi. „Müüsime kuuga 1,8 miljoni krooni eest erinevaid Sakreti tooteid. Hetkel võib julgesti öelda, et Sakreti toodang on leidnud oma niši Põhjamaades.“
Lätis avati Sakreti tehas 2004. aastal, 2007. aasta suvel alustas tööd Sakreti tehas Eestis, mullu suvel avati uus tehas Leedus.
Sakreti brand loodi USAs 1936. aastal. Hetkel on Sakret Grupp maailma suurim ehituslike kuivsegude tootja, kel on kokku üle 60 frantsiisi lepingu alusel töötava tehase.
Seotud lood
Saaremaa ettevõte OÜ Feizerton, mille kaubamärk Feirol on Eestis juba tuttav nii professionaalidele kui ka tavakasutajatele, on tegelenud enam kui 20 aastat kaablitoodete ja elektritarvikute arenduse, tootmise ja müügiga. Ettevõtte juhi Jüri Lemberi sõnul on neil turul omas nišis tugev positsioon, kuid samas on soov üha enam jõuda otse nii ehitusobjektidele kui ka lõpptarbijateni.