Ettevõtted tunnetavad büroopindade turul suurenenud pakkumise tingimustes oma võimu ning sageli tingitakse nii hinna kui ka lisaväärtuste üle, vahendab Uus Maa Kinnisvarabüroo.
Uut büroopinda valitakse kaua ja põhjalikult. Kuna ettevõtete nõudmised on üsna kõrged, siis sageli ei jõutagi kokkuleppele, kui ei ole saada küllaldaselt parkimiskohti, sobivat laneeringut või piisavalt madalat üürihinda. Tänaseks on arendajad muutunud oluliselt paindlikumaks ning paljudes tingimustes ollakse nõus üürnikule vastu tulema.
Kuna ettevõtted, kelle põhitegevus pole kinnisvaraga seotud, investeerivad kinnisvarasse harva, pole ka suuremat nõudlust büroopindade ostmise järele. Trend on selles suunas, et ettevõtted ei soovi kontorit omada, vaid eelistavad olla pikaajalised üürnikud. Seetõttu uusi büroopindu müügipakkumistes praktiliselt pole, ka vanemates äärelinna hoonetes on väga harva büroopindu müüa, kuid aeg-ajalt võib midagi siiski leida, keskmiselt hinnaga 20 000–25 000 kr/m².
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Ehitus- ja geotehnilistes projektides seisavad insenerid sageli silmitsi pinnastega, mis ei vasta kandvuse, veepidavuse või stabiilsuse nõuetele. Üheks tõhusaks ja maailmas laialdaselt kasutatavaks pinnase parenduse meetodiks on jugainjekteerimine (ing keeles Soilcrete® või jet-grouting). See tehnoloogia võimaldab pinnasesse rajada erineva kuju ja suurusega tsementeerunud sambaid ilma ulatuslike väljakaevamisteta ja seda ka kitsastes tingimustes.