Ilma ühegi saareta lätlased on viimase
kolme aastaga loonud Saaremaaga suvised otseliinid nii õhust kui ka meritsi, mis
teenindavad kümneid tuhandeid turiste, kirjutas Äripäev.
"Lätlastele meeldib meie kontori tüdrukute väitel väga Saaremaa loodus. Tegemist on saarega, mida neil omal pole, kivised rannad, kadakad, võimalus eralduda ja puhata," loetles reedel Ventspilsis viibinud SSC Ferries OÜ juht Anu Lomp saare plusse.
Lombi juhitav Saaremaa Laevakompanii tütarfirma SSC Ferries OÜ veab juba kolmandat suve lätlasi neli korda nädalas Ventspilsist Saaremaa Mõntu sadamasse. Pooleteisttunnise reisi võttis esimesel aastal ette üle 15 000 reisija ja eelmisel aastal juba rohkem kui 17 500 inimest. Sel aastal loodab Lomp teenindada 20 000 reisijat, kuigi maikuu on olnud tagasihoidlikum kui mullu, mil tehti suuri sooduskampaaniaid.
Kuigi Saaremaa Laevakompanii üritas juba 1999. aastal pidada ühendust Läti ja Saaremaa vahel, ei tasunud see end ära ning praegune liin avati lätlaste initsiatiivil.
"Kui Ventspilsi sadam väga jõudsalt arenema hakkas, tekkisid neil sidemed Mõntu kui kõige lähema Saaremaa sadamaga ja sealt edasi juba konkreetsem koostöö, millesse kaasati Saaremaa Laevakompanii," rääkis Lomp.
"Lätis pole saari. Seega on Saaremaa külastus emotsionaalne," iseloomustas lätlaste huvi ühte külge lennufirma airBaltic korporatiivsuhete asepresident Janis Vanags.
14 492 lätlast külastas Saaremaad aastal 2006. Tunamullu oli see arv 9199. Lend Riiast Kuressaarde võtab aega 40 minutit.
Seotud lood
2025. aasta esimesel poolel võetakse Eestis vastu kliimakindla majanduse seadus ehk kliimaseadus, mis hakkab tulevikus otseselt mõjutama ka ehitusturgu. „Peame mõistma, et maailm muutub, ehitusturg muutub, kliimaseadus tuleb ning praegu on viimane aeg selles protsessis kaasa rääkida,” ütleb ehitusfirma Rand & Tuulberg jätkusuutliku ettevõtluse ehk kestlikkuse juht August Kompus.
Enimloetud
3
Juht: ajatatud maksuvõlg on ka üks võimalik viis parandada ettevõtte likviidsust, isegi kui see on kallis viis
6
Projekteerimishanke eeldatav maksumus on 19 miljonit eurot + KM.
Hetkel kuum
Juht: ajatatud maksuvõlg on ka üks võimalik viis parandada ettevõtte likviidsust, isegi kui see on kallis viis
Eesmärk on saada Euroopa juhtivaks jätkusuutliku ja multimodaalse taristu rajajaks ning hooldajaks
Tagasi Ehitusuudised esilehele